به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه آمریکایی «کریستین ساینس مانیتور» در گزارشی نوشت: با وجود تلاش‌های گسترده دولت آمریکا برای تشدید بی ثباتی در میان ایرانی‌های دچار اختلافات سیاسی و اجتماعی شده، شرایط حکایت از آن دارد که تلاش ترامپ در این زمینه شاید به شکست انجامد، زیرا مردم ایران در برابر خصم بیگانه متحد می‌شوند.

این گزارش افزود: یکی از نتایج این موضع ترامپ اتخاذ لحن ستیزه جویانه و ضد آمریکایی تازه از سوی رئیس جمهور ایران است که همواره از تماس با غرب حمایت کرده است. نتیجه دیگر آن تجدید نظر شماری از مردم ایران است که از مدت‌ها پیش آمریکا را مایه امید خود تلقی و مردم آمریکا را تمجید می‌کرده اند.

این روزنامه در ادامه به نقل از یک تحلیلگر در تهران که نامش را فاش نکرد، نوشت: ترامپ نشانه‌های اشتباه می‌دهد و می‌گوید شما به خیابان‌ها بیایید و بی ثباتی ایجاد کنید و ما مجاهدین خلق (منافقین) را به قدرت می‌رسانیم.

بر اساس این گزارش، تهران روز دوشنبه با اشاره به سیاست‌های کنونی آمریکا، پیشنهاد ترامپ برای دیدار بدون قید و شرط با رهبران ایران را رد کرد. کاخ سفید در ادامه روشن ساخت که سیاست خود را برای افزایش فشار و تحریم علیه ایران، تغییر نخواهد داد.

روزنامه آمریکایی نوشت: سعید، دانشجوی دانشگاه آزاد تهران که هوادار سیاست‌های اصلاح طلبانه است، می‌گوید «دیوانگی‌های ترامپ پایان ندارد؛ بنابراین هر اندازه بیشتر او دندان نشان دهد، ما هم بیشتر مشت‌های خود را نشان می‌دهیم.» او گفت: «ما همه این موانع را در گذشته پشت سر گذاشته ایم و این مانع را نیز اگرچه جدی‌تر از قبل است پشت سرخواهیم گذاشت. این ترامپ است که به گفته رهبر معظم به زباله دان تاریخ پرتاب خواهد شد. ما همیشه در پشت سر نظام باقی خواهیم ماند.»

کریستین ساینس مانیتور افزود: مردم و تحلیلگران ایرانی می‌گویند خصومت‌های دولت ترامپ در مورد ایران نتیجه معکوس خواهد داشت. سرلشگر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه در پاسخ به ترامپ گفته است «بیائید. ما آماده ایم. اگر شما جنگ را شروع کنید، پایان آن را ما مشخص خواهیم کرد.»

این گزارش در ادامه به نقل از لیلا، کارمند وزارت بهداشت در تهران که به زودی بازنشسته می‌شود، نوشت: اتحاد همواره گزینه ما در برابر دشمنان بوده است و در این زمان حتی بیشتر خواهد بود، زیرا با دشمن ویژه‌ای مواجه هستیم که هیچ مرز اخلاقی را نمی‌شناسد.

روزنامه آمریکایی در ادامه به نقل از یک تحلیلگر تهرانی نوشت: به دشواری می‌توان تصور کرد دولت آمریکا جانب مردم ایران را بگیرد. شما با صدمه زدن به مردم نمی‌توانید در کنار آن‌ها باشید.