به گزارش پارس نیوز، 

صادق زیباکلام"استاد دانشگاه و تحلیل اصلاح‌طلب" در صفحه شخصی خود، به دوقطبی در نحوه برخورد با فساد دامن زد و نوشت: «اصولگرایان به همراه تریبون‌هایشان در برخورد با مفاسد اقتصادی صدای بلیغ و رسایی داشته‌اند مشروط به اینکه مقصرین خودی نبوده و به بخش‌های "انتخابی" نظام از جمله دولت تعلق داشته باشند؛ اما اگر خودی باشند و متعلق به بخش‌های انتصابی در آن صورت ترجیح می‌دهند سروصدایی به راه نیندازند».

او که در چند سال گذشته شیب تخریب خود را به مانند جریان متبوعش علیه «قالیباف» تند کرده است، در ادامه مطلب خود مدعی شد: «در دوره سابق مدیریت شهری فسادهایی شکل گرفت و اگر بجای آقای قالیباف و نهادهای متعلق به بخش انتصابی نظام پای غیرخودی‌ها و بخش انتخابی در میان بود رسانه‌ها و صداوسیما چه الم‌شنگه‌ای به راه می‌انداختند».

با توجه به ادعاهای «زیباکلام» به سراغ مجتبی شاکری"عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران که در دوره چهارم در شورای شهر تهران نیز حضور داشت و از نزدیک در جریان فعالیت‌های مدیریت سابق شهری بود" رفتیم و از او پیرامون اتهامات وارده به مدیریت سابق شهر تهران و ایجاد دوقطبی برای مبارزه با فساد سؤال کردیم.

مجتبی شاکری، عضو سابق شورای شهر تهران، در گفت‌وگو با «پارس»، گفت: «مبارزه با فساد یا اجرای عدالت، مقابله با بی‌قانونی‌ها و ویژه خواری‌ها مرز بردار نیست بلکه از مطالبه‌های اعتقادی ما است و ربطی هم به سلیقه‌های جناحی و حزبی ندارد».

به‌جای آنکه با اسناد و مدارک سخن بگویند و آن‌ها را به دستگاه‌های ذی‌ربط ارائه بدهند با هیاهو می‌خواهند شانتاژ رسانه‌ای کنند. باید به آن‌ها گفت، اگر صادق هستید و نمی‌خواهید در جامعه تشویش ایجاد کنید به مراجع ذی‌ربط مراجعه کنید، داور وجود دارد و هرکس در هر موقعیتی باید پاسخگوی رفتارها و مسئولیت‌های خود نیز باشد.

وی افزود: «اگر هم بخواهد سلیقه‌های جناحی و حزبی وارد شود مسئله بالاتر از فسادی است که باید با آن مبارزه شود چون منافع حزبی و جناحی بر مبارزه با فساد ترجیح داده می‌شود بنابراین باید با همین نگاه پیش رفت و به‌عبارت‌دیگر همچنان برای مبارزه با فساد هیچ مرزی قائل نمی‌شویم».

این فعال سیاسی درباره اینکه" چرا عده‌ای در تلاش هستند مبارزه با فساد را جناحی و سیاسی نشان دهند؟"، اظهارداشت: «عده‌ای به دنبال کاسب‌کاری هستند به همین جهت وقتی در معرض اتهام قرار می‌گیرند برای آنکه از مرز اتهام خارج شوند، دوقطبی درست می‌کنند و این دوقطبی‌ها باعث می‌شود نشان غلط به مخاطب ارائه شود».

شاکری با بیان اینکه نگاه ملی نسبت به مبارزه با قاچاق، مبارزه با بیکاری، مبارزه با گرانی وجود دارد، افزود: «این نشان می‌دهد، مردم بر مبارزه با فساد تأکید دارند اما کسانی که خود را در معرض خطر می‌بینند به ایجاد دوقطبی روی می‌آورند و مدعی می‌شوند سیاسی عمل می‌شود درصورتی‌که با این دوقطبی کردن می‌خواهند شمشیر مبارزه با فساد را کُند کنند و آن را به مسئلهٔ ثانویه‌ای و یا حاشیه‌ای تبدیل کنند؛ این درحالی است که مقام معظم رهبری تأکید کرده بودند که به اصل متن توجه داشته باشید و نگذارید حاشیه‌ها ورود پیدا کند».

وی با اشاره به اتهاماتی مبنی بر ایجاد فساد در دوران شهرداری قالیباف و چشم پوششی دستگاه‌های ذی‌ربط از اعمال این فسادها، تصریح کرد: «اینکه مدعی می‌شود فساد چشم‌گیری اتفاق افتاد قبول ندارم چون این اتفاقات به‌سادگی رخ نمی‌دهد؛ چرا؟ چون هم لایحه بودجه‌ای که شهرداری تقدیم می‌کند باید به تصویب شورای شهر تهران برسد، هم شورای شهر اعمال نظارت می‌کند و هم بعد از اجرا و هزینه شدن حسابرسی صورت می‌گیرد و به حسابرسی نیز باید رأی داد».

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران به ترکیب شورای چهارم تهران پرداخت و افزود: «۱۳ نفر اصلاح‌طلب، ۱۵ نفر از فهرست ما و یکی، دو نفر نیز مستقل حضور داشتند، اگر ادعا می‌شود فساد قابل‌توجهی اتفاق افتاده حداقل باید تذکر داده می‌شود به‌هرحال شورا، ناظر بود».

شاکری خاطرنشان کرد: «بنده در صحن شورا هم گفته بودم شما که ادعا می‌کنید چنین فسادی وجود دارد چرا یک نفر از شما (اصلاح‌طلبان) تذکر نداده‌اید، سؤال و استیضاح نکرده‌اید؟ این چه معنایی دارد؟ جز اینکه نشئت گرفته از رفتارهای سیاسی است؛ خب ممکن است بگویید ۴ سال متوجه نشده‌اید حال که باخبر شدید چرا اقدام نمی‌کنید؟ بالاخره اگر اسناد و مدارک دارید به دستگاه‌های ذی‌ربط (قوه قضائیه- سازمان بازرسی) مراجعه کنید».

عضو سابق شورای شهر تهران با بیان این مطلب "در رفتار افرادی که چنین مطالبی مطرح می‌کنند صداقت دیده نمی‌شود"، گفت: «به‌جای آنکه با اسناد و مدارک سخن بگویند و آن‌ها را به دستگاه‌های ذی‌ربط ارائه بدهند با هیاهو می‌خواهند شانتاژ رسانه‌ای کنند. باید به آن‌ها گفت، اگر صادق هستید و نمی‌خواهید در جامعه تشویش ایجاد کنید به مراجع ذی‌ربط مراجعه کنید، داور وجود دارد و هرکس در هر موقعیتی باید پاسخگوی رفتارها و مسئولیت‌های خود نیز باشد».

شاکری، سه قوه را برای مبارزه با فساد اقتصادی خطاب قرار داد و با بیان اینکه برای مبارزه با فساد باید اقدام انقلابی کرد، گفت: «نمی‌شود در هر سخنرانی آقایان بگویند ما با مفاسد برخورد می‌کنیم اما چهار اسم ارائه نمی‌کنند. جامعه از شما انتظار دارد وقتی این‌چنین سخن می‌گویید می‌گویند چرا کاری انجام نمی‌شود».

وی با خطاب قرار دادن نمایندگان مجلس، گوشزد کرد: «نمایندگان وظیفه نظارت را برعهده دارند ازاین‌رو شما باید آژیر خطر را به صدا درمی‌آوردید بالاخره ناظر هستید آیا نمی‌توانستید به گمرک بروید و ببینید آنجا چه خبر است؟ آیا نمی‌توانستید به بانک مرکزی مراجعه و به پرونده‌ها رسیدگی کنید؛ مردم به‌حق گلایه دارند گلایه‌های آن‌ها همان گلایه‌هایی ست که رهبر معظم انقلاب بارها مطرح کرده‌اند بنابراین مسئولان باید تلاش کنند تا به این بی‌انضباطی‌ها سروسامان دهند».