به گزارش پارس نیوز، 

دولت روحانی از روز اولی که بر سرکار آمد و در واقع پیروز انتخابات سال ۹۲ شد بسیاری از جریانات سیاسی حتی اصلاح طلبان انتقاداتی را نسبت به حضور افراد و مدیران بازنشسته در کنار رئیس‌جمهور مطرح کردند اما روحانی با اصرار بر نظر و سلیقه خود و البته مشاورانش در کابینه دولت یازدهم با به کارگیری از مدیرانی با رده سنی بالا در وزارتخانه‌ها و بسیاری از نهادها به درخواست جریانات و مردم بی اعتنایی کرد تا کابینه وی یکی از مسن‌ترین دولت ایران نام بگیرد، دولت تدبیر و امید روحانی در دوره دوم نیز باز بر همان شاخص‌ها و ویژگی‌های دولت گذشته تأکید داشت اما سعی کرد با حضور یک وزیر جوان فضا را کمی بهتر کند اما توفیقی حاصل نشد.

در فضا و بستر امروز کشور بسیاری از جریانات سیاسی وضعیت عامل اصلی بی ثباتی اقتصادی در کشور را تیم اقتصادی دولت می‌دانند و معتقدند این تیم از قابلیت‌های لازم در جهت ایجاد تحول در نظام اقتصادی کشور به دلیل تأکید بر روش‌های ناکارآمد گذشته برخوردار نیست ازاین‌رو براین باورند که روحانی باید قید بازنشستگان را دولتش برند.

حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز با بیان اینکه حضور مدیران بازنشسته در بدنه دولت هیچ معنایی ندارد تصریح کرد: «عملکرد و کارنامه اقتصادی دولت روحانی در دو دوره گذشته به‌خوبی اثبات کرده است که اقتصاد ما دیگر با تفکر گذشته حرکت رو به جلویی نخواهد داشت ازاین‌رو ما نیازمند این هستیم که افرادی با تفکر جدید در بدنه اقتصادی و مدیریتی کشور حضور داشته باشند».

وی تصریح کرد: «از منظر بنده اصرار دولت برحضور مدیرانی با سن بالا و البته بازنشسته در بدنه دولت رویکردی غیرمنطقی است چرا که در عرصه جهان امروز همه کشورها برای پیشبرد اهداف خود از اندیشه و تفکرات جدید استقبال می‌کنند».

عضو حزب موتلفه اسلامی تأکید کرد: «متأسفانه ما در طی سال‌های اخیر در استفاده از نیروهای جوان که اندیشه و توانایی‌های بالایی در عرصه‌های مختلف به‌خصوص حوزه‌هایی چون اقتصاد دارند اقدامی را انجام ندادیم و تنها خودمان را به استفاده از تجربیات مدیران گذشته محدود کردیم».

ترقی با بیان اینکه قطعاً اندیشه و تجربیات مدیران باسابقه در کشورمان ارزشمند است اظهار کرد: «کنار گذاشتن این افراد از بدنه مدیریتی کشور به معنای حذف تفکر و توانایی‌های آن‌ها نیست بلکه ما با حضور مدیران جوان رویکردهای جدید را هم تجربه خواهیم کرد».

وی با انتقاد از رویکرد دولت روحانی در اعتماد به جوانان تصریح کرد: «متأسفانه آقای روحانی برخلاف وعده‌های انتخاباتی خود در دو دوره انتخابات در جهت استفاده از جوانان در عرصه مدیریتی اقدامی نکرده است و اداره دولت خود را با همان تفکر و مشی سیاست گذشته اداره کرده است که نتیجه آن نیز به‌راحتی مشخص و قابل‌درک است».

عضو حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: «اقتصاد امروز ایران به دلیل اتخاذ سیاست‌های نادرست دچار مریضی خطرناکی شده است که راه بیرون رفت از آن نیازمند انجام یک کالبدشکافی دقیق در دولت است که امیدواریم با توجه به اظهارات رئیس دفتر رئیس‌جمهور شاهد آن باشیم تا شاید بار مشکلات کشور کاهش پیدا کند».