به گزارش پارس نیوز، 

وضعیت اقتصادی کشور طی ماه‎ها اخیر تقریبا اوضاع پایدار و باثباتی نداشته است به گونه‎ای که این روند صدای اعتراض بازاریان را درآورده است و حتی سبب شد تا آنها در اقدامی بی‎سابقه در شهرهای مختلف در اعتراض به وضعیت موجود بازار را ببندد.

پس از نابسامانی متعدد در بازار به خصوص در حوزه ارز و سکه بسیاری از فعالان و البته منتقدین دولت سیاست‎ها و رویکردهای اقتصادی دولت دوازدهم را عامل ایجاد نابسامانی اقتصادی در کشور دانستند از این رو با طرح موضوعاتی چون تغییر در کابینه خواهان بهبود بخشیدن به وضعیت اقتصادی کشور شدند.

علی‎رغم درخواست‎ها و اظهاراتی که از رئیس‎جمهور برای تغییر در کابینه به خصوص تیم اقتصادی مطرح شده است تا به امروز رویکردی را در این راستا از رئیس‎جمهور مشاهده نکردیم و تنها گاهی اخباری چون استعفای جهانگیری، برکناری نوبخت و اضافه شدن طیب‎نیا به تیم اقتصادی دولت و این آخری جایگزینی نهاوندیان به جای سیف در بانک مرکزی به گوش ما می‎رسد که هنوز صحت هیچکدام از آنها از سوی دولت تایید نشده است.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی؛ در گفت وگو با «پارس» نیوز درباره اینکه آیا کابینه دولت نیازمند تغییرات است توضیحاتی را مطرح کرده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی که امروز بدون شک در کشور ایجاد شده است نتیجه عدم آشنایی برخی از مدیران به اصول مدیریتی است اظهارکرد: «بدون شک دولت محترم برای بهبود و ایجاد ثبات دروضعیت اقتصادی کشور باید در جهت اتخاذ یک راهبرد و رویکرد مناسب وارد عمل شود که در این راستا تغییر در بدنه کابینه به خصوص تیم اقتصادی دولت رویکردی مناسب است که قاعدتا باید در بستری مشخص صورت گیرد».

عدم وجود یک راهبرد مشخص و وجود فساد مالی در بدنه اقتصاد کشور در شرایط موجود از مهم‎ترین معضلاتی است که متاسفانه دردسرهای بسیاری را برای کشور ایجاد کرده و بعضا برخی از این مدیران ما در برخورد با این مسائل ناتوان هستند از این رو بدون شک حضور آنها در عرصه اقتصادی کشور دردی را دوا نمی‎کند.

پورابراهیمی تاکید کرد: «اینکه برخی از مدیران و حتی وزرا در بدنه اقتصادی دولت تغییر کنند ولی افرادی با همان طرز تفکر جایگزین آنها قرار گیرند قطعا قابل قبول نیست از این بدون شک تغییرات در بدنه یک دولت باید با حضور افکار جدید رقم بخورد چراکه وجود اشخاص تنها ملاک صلاحیت آنها برای حضور در یک پست یا سمت مدیریتی نیست».

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «عدم وجود یک راهبرد مشخص و وجود فساد مالی در بدنه اقتصاد کشور در شرایط موجود از مهم‎ترین معضلاتی است که متاسفانه دردسرهای بسیاری را برای کشور ایجاد کرده و بعضا برخی از این مدیران ما در برخورد با این مسائل ناتوان هستند از این رو بدون شک حضور آنها در عرصه اقتصادی کشور دردی را دوا نمی‎کند».

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: «از نکات مهمی دیگری که به طورحتم درشرایط امروز کشورمان می‎تواند بسیاری از مشکلات و مسائل را حل کند تعامل مثبت و سازنده قوه‎قضائیه و قوه‌مجریه در برخورد با مفسدان مالی و اقتصادی است».

وی تاکید کرد: «اگر ما بتوانیم در جهت برخورد با کسانی که فضای اقتصادی کشور را با اقدامات اخلا‎ل‎‌گرایانه خود مسموم کردند وارد عمل شویم بدون شک امروز شاهد چنین اتفاقاتی در کشور نخواهیم بود».

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: «مهم‎ترین مشکل امروز کشور ما وجود فساد دربدنه مدیریتی نهادهای اجرایی است که امیدوارم جناب رئیس‎جمهور با رویکردی مقتدرانه در جهت تغییر برخی افراد دربدنه دولت این مشکل را نیز مرتفع کنند».

پورابراهیمی با بیان اینکه اقتصاد امروز ایران دچار بیماری عمیق است و باید درمان شود خاطرنشان کرد: «رسوخ فساد در بدنه اقتصادی کشور مهم‎ترین مشکل امروز کشورمان محسوب می‎شود از این رو باید در راستای شناسایی افراد و مدیران متخلف که اوضاع امروز کشور به دلیل رویکردهای نادرست آنهاست وارد عمل شد و در این مسیر برکناری بهترین روش و تدبیری است که شاید بهبودی را ایجاد کند».

وی تاکید کرد: «امیدوارم با توجه به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری درباره حل مشکلات مردم به خصوص مسائل معیشیتی در روزهای آینده شاهد تدابیر دولت در این راستا پیش از تحریم‎های جدید آمریکا باشیم».