به گزارش پارس نیوز، 

احمد علیرضابیگی در خصوص جلسه سؤال‌کنندگان از رئیس جمهور با نمایندگان رئیس جمهور در کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: در این جلسه نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، سیف رئیس کل بانک مرکزی، کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی، ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آوایی وزیر دادگستری و امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور حضور یافتند و توضیحاتی پیرامون پنج محور سؤالات نمایندگان ارائه دادند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی افزود: نمایندگان به آرشیو صحبت‌های رئیس‌جمهور در خصوص دستاوردهای برجام و ایجاد اشتغال در دولت یازدهم و دوازدهم اشاره داشته و معتقد بودند این دستاوردها محقق نشده است.

وی ادامه داد: صحبت‌های نمایندگان رئیس‌جمهور در مورد آمار و ارقام اشتغال و دستاوردهای برجام با اظهارات رئیس‌جمهور در تناقض بود.

علیرضابیگی تصریح کرد: وزیر کار اعلام کرد که «۵۷۰ هزار شغل به صورت سالانه ایجاد شده است» که این آمار با آمار رئیس‌جمهور در تناقض بود؛ مقرر شد آقای ربیعی آمار بیمه‌شدگان اخیر را به تفکیک شهرستان‌ها به نمایندگان ارائه کند.

عضو کمیسیون شوراها با اشاره به ایرادات جدی طراحان سؤال از رئیس‌جمهور در خصوص مدیریت بازار ارز گفت: آقای سیف اعلام کرد که «۱۵.۵ میلیارد دلار ارز طی سه ماه تخصیص یافته و ۱۷ میلیارد دلار ارز ثبت سفارش شده است».

وی تأکید کرد: نمایندگان ایراد جدی داشتند که بر چه مبنایی قیمت ارز ۴۲۰۰ تومان اعلام شد و به صورت عام به واردات اختصاص یافت.

علیرضابیگی با اشاره به انتقاد نمایندگان در خصوص توجه دیرهنگام دولت به بازار ثانویه ارز اظهار داشت: عدم توجه دولت به بازار ثانویه ارز و تخصیص ارز به واردات موجب جهش یکباره قیمت‌ها شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نهاوندیان پنج سؤال از روحانی را مغایر با سیاست‌ها و راهبردهای مقام معظم رهبری تلقی کرده و از نمایندگان خواست از پیکیری این سؤالات صرف‌نظر کنند.

وی اظهار داشت: اما طراحان سؤال از رئیس جمهور اعلام کردند که از پاسخ‌های سؤال های رئیس‌جمهور قانع نشده‌اند.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: آقای پورابراهیمی هم اعلام کرد فردا گزارش کمیسیون اقتصاد در خصوص جلسه بررسی سؤال از رئیس‌جمهور مبنی بر قانع نشدن طراحان سؤال به هیئت رئیسه مجلس ارسال خواهد شد؛ اگر تعداد نمایندگان امضاکننده این سؤال از ۷۴ نماینده کاهش نیابد، سؤال به صحن مجلس ارجاع خواهد شد.