به گزارش پارس نیوز، 

جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه‌ای از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور برای اظهارات اخیرش درباره جو بایدن، معاون سابق رئیس جمهور پیشین این کشور (باراک اوباما) به شدت انتقاد کرد. کری در سخنانش این سوال را مطرح کرد که ترامپ چرا به جای تمرکز بر موضوعات سیاسی بر بایدن تمرکز کرده است؟

وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه با برنامه «فیس د نیشن» شبکه تلویزیونی سی بی اس اعلام کرد: این مسئله بسیار شخصی است. برای رئیس جمهور آمریکا درگیر شدن در چنین مسئله‌ای بسیار ناخوشایند است. این مسئله نشان دهنده ترس یا چیز دیگری است که من نمی‌دانم. کری در ادامه مصاحبه خود افزود: چرا ترامپ در این برهه از زمان بر این مسئله تمرکز کرده است، این در حالی است که او موضوعات اساسی بسیاری برای پرداختن به آنها دارد.

جان کری همچنین در ادامه به انتقاد از اظهارات اخیر ترامپ در نشست هلسینکی پرداخت و اعلام کرد دولت ترامپ واکنشی ناشیانه به اظهارات هفته گذشته رئیس جمهور در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در هلسینکی فنلاند داشت و در واقع آن را سرهم‌بندی کرد و همچنین تاکنون اطلاعات بسیار محدودی درباره روند مذاکرات در حال انجام با کره شمالی ارائه داده است. کری در این باره اعلام کرد: این همان چیزی است که او (ترامپ) سعی دارد از آن فرار کند. او می‌خواهد که شما را وادار به طرح پرسش‌های کند و چیزی درباره جو بایدن و آنچه در زمان انتخابات اخیر آمریکا رخ داده، عنوان نشود.

وزیر خارجه دولت پیشین آمریکا در پایان خاطرنشان کرد: آنچه او می‌گوید در واقع حاکی از آن است که او همیشه به دنبال انحراف است و همیشه در حال فرار از موضوعات اصلی کشور  است زیرا او در واقع نمی‌داند با مسائل اساسی کشورمان چگونه باید برخورد کند.

انتقادات وزیر خارجه سابق آمریکا در واکنش به مصاحبه هفته گذشته ترامپ با سی بی اس نیوز اظهار شد که در آن مصاحبه او (ترامپ) بایدن را یک رقیب رویایی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 برای خود دانسته بود. رئیس جمهور آمریکا در آن مصاحبه اعلام کرده بود: جو بایدن سه بار برای انتخابات نامزد شده است. او هیچگاه نتوانست بیش از یک درصد (آرا) را بدست آورد و باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، او را از میان تلی از زباله‌ها انتخاب کرد و همه را با اینکار خود شوکه کرد. من دوست دارم رقیب انتخاباتی من بایدن باشد.

بایدن که یکی از منتقدان جدی سیاست‌ها و لفاظی‌های ترامپ است جزء نامزدهای احتمالی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 است. با این حال بایدن هنوز تصمیم خود برای حضور در انتخابات سال 2020 را اعلام نکرده است.