به گزارش پارس نیوز، 

با وجود عدم موافقت کارگروه تنظیم بازار با افزایش قیمت کالا‌های اساسی و مصرفی مردم، قیمت هر لیتر شیر پاستوریزه -که جایگاه مهمی نیز در سید غذایی مردم دارد- به طور غیر قانونی در برخی برند‌ها ۷۰۰ تومان تا ۹۰۰ تومان گران شده است.

نرخ قانونی هر لیتر شیر پاستوریز بطری در حالی که حدود ۲۵۰۰ تومان است که برخی از صنایع این محصول را به قیمت ۳۲۰۰ تومان و ۳۴۰۰ تومان به فروش می‌رسانند؛ بنابراین گزارش میدانی خبرنگار تسنیم، در میان گران فروشی شیر پاستوریزه برخی از برند‌ها نیز محصولات خود را به نرخ‌های مصوب و به قیمت هر لیتر ۲۵۰۰ تومان به فروش میرسانند؛ بنابراین گزارش در ماه‌های قبل چند کارخانه لبنی به خاطر گران فروشی خود جریمه‌های چند ۱۰ میلیارد تومانی شده بودند.

صنایع لبنی می‌گویند که با توجه به بالا رفتن هزینه‌های تولید امکان ادامه تولید با نرخ‌های مصوب و قبلی را ندارند.

سابقه سال‌های قبل نشان داده است صنایع لبنی که به پرداخت جریمه‌های سنگین به خاطر گران فروشی این محصول مواجه می‌شوند بعد از چندی در جرینه‌های آن‌ها تجدید نظر صورت میگیرد و آن‌ها از پرداخت جریمه سر باز میزنند.

بعد از برداشته شدن یارانه دولت به عرضه شیر، همواره این اختلافات میان دولت و صنایع لبنی بر سر نرخ محصولات خود و صنایع و دامداران بر سر نرخ شیر خام وجود داشته و تبدیل به گره‌ای کور شده است.

تصاویر گران فروشی شیر را در ذیل مطلب مشاهده کنید؛ بنابراین گزارش در میان گران فروشی شیر پاستوریزه به عناون یک کالا‌های مهم در سبد غذایی مردم دارد، برخی از برند‌ها نیز نرخ‌های مصوب را مانند تصویر زیر رعایت کرداه اند و هر لیتر از این محصول را به قیمت ۲۵۰۰ تومان به فروش می‌رسانند.