به گزارش پارس نیوز، 

خوزستان یکی از استان‌های غنی و ثروتمند کشورمان به دلیل وجود ذخایر نفتی بسیار محسوب می‌شود اما این استان همواره چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و چه بعد از آن مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفته است و همواره با مشکلات بسیاری روزگار را سپری کرده است.

گردوغبار، کم‌آبی و بیکاری جز مهم‌ترین مشکلان مردم خوزستان طی سال‌های اخیر است که مشکلات بسیاری را از نظر مالی و جسمی برای آن‌ها به وجود آورده است که متأسفانه با عنایت مسئولان و دولت‌های مختلف هم چاره‌ای برای حل آن اتخاذ نشده است.

طی ده روز اخیر موضوع کم‌آبی و نبود آب شرب قابل استفاده در شهرهای خرمشهر و آبادان که هر دو هنوز بار مشکلات جنگ را بر دوش می‌کشند جنجال‌های بسیاری را در این شهرها ایجاد کرده و مردم را با مشکلات متعددی روبه‌رو کرده است، از این رو در گفت‌وگو با عامر کعبی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی جویای مشکلات مردم این شهر شدیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت تأمین آب شرب شهرهای خرمشهر و آبادان خاطرنشان کرد: در حال حاضر با ترمیم خط لوله آب از سوی نهادهای مسئول اوضاع تا حدودی تحت کنترل قرار دارد اما بدون شک برای بهبود وضعیت و تأمین آب شرب خرمشهر و آبادان باید تدابیر و برنامه‌های جدی‌تری اتخاذ شود.

کعبی تصریح کرد: مردم استان خوزستان و به خصوص شهرهایی چون آبادان و خرمشهر علی‌رغم اینکه این استان از استان‌های ثروتمند کشور است از مشکلات متعددی برخوردار هستند که متأسفانه مسئولان در جهت حل آن اقدام اساسی را انجام نمی‌دهند.

سؤال بنده از آقای رئیس‌جمهور و مسئولان محترم این است که آیا فقط نفت خوزستان برای شما اهمیت دارد؟ مردم خوزستان مهم نیستند؟

وی اظهار کرد: نه‌تنها دولت محترم آقای روحانی بلکه دولت‌های گذشته نیز در جهت حل مشکلات استان خوزستان اقدام جدی را انجام دادند روندی که سبب شده است تا مشکلات مردم در شهرهای استان روزبه‌روز بیشتر شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما سالیان سال است که در آبادان و حتی کل خوزستان از مشکل آب و گردوغبار رنج می‌بریم ولی انگار مسئولی صدای ما را نمی‌شنود.

کعبی تأکید کرد: سؤال بنده از آقای رئیس‌جمهور و مسئولان محترم این است که آیا فقط نفت خوزستان برای شما اهمیت دارد مردم خوزستان مهم نیستند.

اوضاع امروز خرمشهر و آبادان بدون شک نتیجه عدم تدبیر مسئولان و دولتمردان در طی ادوار مختلف است که اگر برای آن تدبیری نشود پیامدهای ناگواری در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به نقش مردم خرمشهر و آبادان در طول هشت سال جنگ تحمیلی تأکید کرد: متأسفانه ما هنوز با مشکلات و مسائلی که در این شهرها پس از جنگ وجود دارد دست و پنجه نرم می‌کنیم از این رو در این وضعیت مردم این مناطق دیگر توان و طاقت برخورد با مشکلات جدید را ندارند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: امیدوارم با عنایت مقام معظم رهبری و رویکرد مسئولانه دولت محترم هرچه سریع‌تر شاهد حل مشکلات استان خوزستان و به خصوص شهرهای خرمشهر و آبادان باشیم چرا که بدون شک ادامه وضعیت فعلی به ضرر کشور و منافع ملی خواهد بود.

کعبی تأکید کرد: اوضاع امروز خرمشهر و آبادان بدون شک نتیجه عدم تدبیر مسئولان و دولتمردان در طی ادوار مختلف است که اگر برای آن تدبیری نشود پیامدهای ناگواری در پی خواهد داشت.

امیدوارم رئیس‌جمهور محترم هرچه سریع‌تر با رویکردی مبتنی بر وعده‌هایی که به مردم خرمشهر و آبادان در ایام انتخابات دادند برابر حل مشکلات نیز سریع‌تر وارد عمل شوند و گرنه ادامه شرایط فعلی به ضرر کشور و منافع ملی است.

وی اظهار کرد: متأسفانه در سالیان اخیر مردم خوزستان به دلیل پدیده گرد و غبار و کم‌آبی با مشکلات بسیاری از جمله مشکلات جسمانی دست و پنجه نرم می‌کنند ولی مسئولان تنها با گفتن جمله مشکلات حل خواهد شد از آن عبور می‌کنند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رویکردهای دولت روحانی در قبال استان خوزستان تصریح کرد: آقای رئیس‌جمهور در کارزار انتخابات وعده و وعیدهای بسیاری را به مردم این استان و به خصوص شهرهای آبادان و خرمشهر برای حل مشکلاتشان دادند اما امروز بعد از پیروزی در انتخابات خبری از تحقق این وعده‌ها نیست، رویکردی که میزان نارضایتی مردم از دولت را افزایش داده است.

کعبی تأکید کرد: امیدوارم رئیس‌جمهور محترم هرچه سریع‌تر با رویکردی مبتنی بر وعده‌هایی که به مردم خرمشهر و آبادان در ایام انتخابات دادند برابر حل مشکلات نیز سریع‌تر وارد عمل شوند و گرنه ادامه شرایط فعلی به ضرر کشور و منافع ملی است.