به گزارش پارس نیوز، 

علی محمد شاعری نماینده مردم بهشهر و دبیر اول کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ، در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: جلسه امروز با محوریت امنیت غذایی و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه تصمیمات لازم در خصوص پیش‌بینی مواد غذایی اساسی در بخش کشاورزی صورت گرفت. کالاهایی همچون گندم، برنج، شکر، روغن و نظایر آن مانند ذرت، سویا و خوراک دام و...

شاعری همچنین عنوان کرد: مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی حداکثر ظرف یک هفته آینده لیست اقلام موردنیاز مردم در یک سال آینده را به مجلس اعلام کند و با همکاری کمیسیون کشاورزی جهت ذخیره‌ سازی اقلام اساسی تصمیمات لازم اتخاذ شود

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس در بخش دیگری از سخنانش به بیان دیگر جزئیات جلسه پرداخت و گفت: در زمینه ذخیره‌سازی کالاهای اساسی خوشبختانه هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و ذخیره‌سازی در حد استراتژیک و کافی انجام شده است.

وی‌ ادامه داد: ما در بسیاری از کالاهای مورد نیاز مردم به خودکفایی رسیده‌ایم. در کالاهایی مانند گوشت قرمز، تخم‌مرغ، حبوبات و نظایر آن ضریب خودکفایی‌مان بسیار بالاست و نگرانی در این بخش اصلاً وجود ندارد.