به گزارش پارس نیوز، 

حسین‌شیرزاد در این جلسه اظهارداشت: تنها راه ناگزیر اصلاح اساسی شیوه حکمرانی در تعاونی‌های کشاورزی و روستایی با همراهی و همیاری خود نظام تعاون روستایی متشکل از اتحادیه‌ها و اصناف است.

وی افزود: اصلاحات بنیادین در سازمان تعاون روستایی بدون همراهی مدیران سیستم تعاونی، ختم به هرج و مرج و بی سازمانی خواهد شد.

حسین شیرزاد خاطرنشان‌کرد: هیچ راه دیگری برای حفظ موجودیت سازمان مرکزی تعاون روستایی و اتحادیه های مرکزی و نظارت جز اصلاحات گام به گام نمی‌شناسم وباید کمک کنیم تا شانس وقوع اصلاحات در شبکه افزایش یابد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت واحدهای اعتباری سازمان تعاون روستایی گفت: وضعیت امروزین واحدهای اعتباری یک اتفاق و تصادف نیست بلکه حاصل یک مدیریت توام با تسامح و تساهل و نتیجه انتخاب‌های نادرست مدیریتی مان طی ده سال اخیر است.

مدیر عامل و رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تصریح کرد: هیچ راه جادویی جز محدود کردن شیوه‌های‌مدیریتی بی‌حساب و کتاب و مطالعه نشده این واحدها وجود ندارد و یکی از رویکردهای مهم ارزیابی مدیران استانی قطعا شیوه مقابله آنها با این واحدهای اعتباری خواهد بود.

حسین شیرزاد گفت: فساد و ناکارامدی در واحدهای اعتباری محصول سوء مدیریت و سوء برداشت‌ها از مفاهیم مالیه خرد در نظام تعاونی‌ها در هنگامه‌ای که هیچ استاندارد حسابداری و مالی قابل قبولی‌نداریم ، نهاد نظارتی تعریف نکردیم ، پروتکل‌های بانکی یا صندوق داری نداریم ، مفاهیم بانکداری را نمی‌فهمیم و اصولا کفایت و دانایی و دانش لازم را در حوزه های مالی ، حسابداری و پولی نداریم مداخله‌گری غیرمجاز در بازار های پولی در قالب واسطه گری‌های وجوه و اعتبارات ، یک اشتباه فاجعه بار است.

وی ادامه داد: سریعا باید رشد واحدهایی که احیانا مورددار هستند متوقف شوند و از عضویت اعضای غیر عضو شبکه تعاونی‌ها و مصارفی غیر از مصارف بخش کشاورزی جلوگیری کرد.

حسین شیرزاد خاطر نشان کرد: نباید بگذاریم عده قلیلی سود جو و صاحب نفوذ جیبهای خود را با اموال و سپرده‌های کشاورزان زحمتکش پر کنند و در نهایت با به خطر انداختن آبروی هفتاد ساله سازمان مرکزی تعاون روستایی و وزارت جهاد کشاورزی دچار بحران‌های حاد اجتماعی شویم.

مدیرعامل و رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی‌ایران گفت: با هر مدیری که در این معرکه‌ی مفسده آمیز معاضد، مباشر یا آمر به این منکر باشد قطعا متخلف بوده و سریعا برخورد خواهد شد.