به گزارش پارس نیوز، جواد کریمی قدوسی در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به شناسایی خلاءهای قانونی فعالیت مدیران دوتابعیتی از سوی کمیته تحقیق و تفحص مجلس اظهار داشت: بر اساس نتایج به دست آمده از گزارش تحقیق و تفحص، طرحی که ۱۰ تا ۱۵ ماده دارد، به پیوست گزارش تحقیق و تفحص ارائه خواهد شد که البته این طرح در حال حاضر هم ۷۰ امضا دارد و اگر تبدیل به قانون شود، بسیاری از خلاءها و رخنه‌های نفوذ دوتابعیتی‌ها را خواهد بست.

وی درباره محتوای طرح مذکور تصریح کرد: به طور کلی، این طرح الزام می‌کند که تمام کارمندان دولت - که شامل مجلس و قوه قضائیه نیز می‌شود - از پایین تا بالاترین سطوح، باید قبل از انتصاب در خصوص وضعیت تابعیت خود، همسر و فرزندانشان خوداظهاری کنند و اگر بعداً خلاف آنچه اظهار کرده‌اند، کشف شود به انفصال از خدمت و مجازات‌های کیفری دیگری که در طرح مشخص شده، محکوم می‌شوند.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی‌ و دارای گرین‌کارت تأکید کرد: البته در جریان تحقیق و تفحص محرز شده است که در بین دستگاهها، در نیروهای مسلح مسئله استعلام و رعایت وضعیت تابعیت به خوبی رعایت می‌شود و تاکنون موردی مشاهده نشده است.

گفتنی است، قرائت نتیجه گزارش تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی و دارای گرین کارت، در دستور کار این هفته مجلس شورای اسلامی قرار دارد.