به گزارش پارس نیوز، 
 کریمی‌قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: بنده امروز نامه وزارت اطلاعات به کمیته تحقیق و تفحص مجلس از دوتابعیتی‌ها را منتشر کردم.

وی ادامه داد: در این گزارش وزارت اطلاعات آمده است که بررسی وضعیت برخی از مدیران، متخصصان و کارشناسان بخش‌های مختلف و مرتبط با حوزه‌های علمی و حساس، مبین آن است که تعداد قابل توجهی از افراد مذکور دارای تابعیت مضاعف، گرین‌کارت و اقامت کشور‌های خارجی می‌باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه همچنین در این گزارش از منظر ضدجاسوسی آمده است که دوتابعیتی‌ها به طرف مقابل وابستگی سازمانی  دارند، تصریح کرد: این کشور‌ها پیش از دادن تابعیت از این افراد تعهد می‌گیرند که به منافع ملی و همکاری با سرویس اطلاعاتی آن کشور پایبند باشند.

کریمی‌قدوسی افزود: یکی دیگر از تبعات اشتغال و انتساب افراد مذکور از منظر ضد اطلاعاتی این است که آنان تعهد داده‌اند که دیدگاه‌ها و تفکرات آن کشور را در ایران پیاده کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در واکنش به اظهارات وزیر اطلاعات مبنی بر اینکه ما مسئول دوتابعیتی نداریم، گفت: در گزارش وزارت اطلاعات آمده که بررسی وضعیت مدیران دوتابعیتی در ۱۹ حوزه مورد استعلام قرار گرفته است که در دو سال گذشته ۲۱۰ نفر به دلیل دوتابعیتی بودن، ردصلاحیت شدند.

وی با بیان اینکه این ۲۱۰ نفر مسئول دوتابعیتی در ۵ حوزه مختلف بوده‌اند، اظهار کرد: ۴۷ مورد در مراکز دولتی و حکومتی اشتغال داشته‌اند، ۳۷ مورد در پست‌های دولتی بوده‌اند، ۲۸ مورد با مراکز حساس و دولتی، ۱۳ مورد با مراکز علمی، دانشگاهی و آموزشی و ۱۲ مورد هم با مراکز نظامی همکاری داشته‌اند.

کریمی‌قدوسی ادامه داد: این ۲۱۰ نفر مسئولانی بودند که درصدد ارتقای پست خود بودند اما رد صلاحیت شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به لیست دوتابعیتی‌ها، گفت: در این لیست می‌توان به عبدالرسول دری‌اصفهانی، مسئول کمیته پولی و بانکی هیئت مذاکره کننده تیم هسته‌ای اشاره کرد که تابعیت مضاعف کشورهای کانادا و انگلیس را داشت.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از مسئولان دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت با بیان اینکه دری‌اصفهانی با وجود دوتابعیتی بودن مشاور برجسته بانک مرکزی بوده است، خاطرنشان کرد:  بخشی از بحران‌های ارزی کشور به دلیل نفوذ دری‌اصفهانی است و جالب است با آنکه وی تمام اطلاعات اقتصادی دانه درشت چون تراکنش‌های مالی و ارزی را در اختیار کشورهای خارجی داده، می‌گویند که جاسوس نیست و قوه قضائیه بی جهت او را محاکمه کرده است.