به گزارش پارس نیوز، 

عضو کمیته رسیدگی به مطالبات رانندگان گفت: بر اساس تصمیم کمیته مقرر شد تا پایه حقوق رانندگان بین‌شهری از یک میلیون و 300 به یک میلیون و 500 هزار تومان افزایش یافته و بدهی آنها به بیمه تقسیط شود.

عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیته رسیدگی به مطالبات رانندگان، گفت: در این جلسه که با حضور نمایندگان رانندگان و همچنین نمایندگان سازمان تأمین اجتماعی و نیروی انتظامی و سازمان بنادر و کشتیرانی برگزار شد، تصمیماتی در حوزه حداقل حقوق و دستمزد رانندگان اتخاذ شد.

وی افزود: بر اساس تصمیم متخذه پایه حقوق رانندگان بین‌شهری از یک میلیون و 300 هزار به یک میلیون و 500 هزار تومان منهای حق بیمه و بازنشستگی و رانندگان درون‌شهری از یک میلیون و 100 به یک میلیون و 300 هزار تومان افزایش پیدا کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: در این جلسه همچنین مقرر شد پرداخت حق بیمه رانندگان به صورت شناور باشد و بر این اساس هر کس امکان پرداخت حق بیمه بیشتری دارد پرداخت بیشتری داشته باشد تا در دوران بازنشستگی مستمری بیشتری را دریافت کند و در مورد پیمانکاران نفتی نیز پرداخت حق بیمه این گروه از 7.8 درصد به 4.3 درصد کاهش پیدا کرد.

عزیزی خاطرنشان کرد: پیش از این رانندگان حق بیمه خود را به شرکت خدمات تأمین پرداخت می‌کردند که به علت نارضایتی رانندگان بنا شد تا از این پس حق بیمه‌شان را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کنند و بنا شد تا بدهی رانندگان به سازمان تأمین اجتماعی به صورت اقساط پرداخت شود.

وی با بیان اینکه در قانون برنامه ششم آمده است که رانندگان با سن 55 سال و با سابقه بیمه 25 سال می‌توانند بازنشست شوند، افزود‌: رانندگان اعم از اتوبوس،‌کامیون و تاکسی از سال 89 بیمه شده‌اند که سهم رانندگان و دولت هر کدام برای پرداخت حق بیمه 13.5 درصد و جمعاً 27 است که دولت از این سهم تا کنون 850 میلیارد تومان پرداخت کرده و 3 هزار و 200 میلیارد تومان بابت این موضوع از قبل بدهکار است و 1400 میلیارد تومان نیز مربوط به سال 97 است که تا کنون پرداخت نشده که مجموعاً 4 هزار و 600 میلیارد تومان دولت تا پایان سال 97 به تأمین اجتماعی بابت بیمه رانندگان بدهکار می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: در مورد غرامت دستمزد دوره بیماری رانندگان نیز که تا کنون به رانندگان پرداخت نمی‌شد با تصمیم اتخاذ شده در جلسه امروز از این پس حق غرامت دستمزد در دوران بیماری رانندگان به آنها پرداخت می‌شود.

عزیزی خاطرنشان کرد: درباره بیمه بیکاری رانندگان نیز ا‌ز آنجایی که این قشر مشمول قانون کار نمی‌شوند و کارفرما ندارند بیمه بیکاری به آنها تعلق نمی‌گیرد در نهایت بنا شد طرحی در مجلس تهیه شود که بر اساس آن موضوع استثنا شود و خودشان کارفرما شده و هزینه کارفرما را نیز خودشان پرداخت کنند تا بتوانند در دوره بیکاری از بیمه بیکاری استفاده کنند.

وی در پایان گفت: در ارتباط با کارت هوشمند به هر دلیل که کارت هوشمند راننده گرفته می‌شود و تا زمان دریافت کارت هوشمند بعدی پیش از این بیمه راننده قطع می‌شد که در این جلسه مقرر شد تا در این مدت زمانی بیمه برقرار باشد.