به گزارش پارس نیوز، 

اگرچه دولت 17 ماه پیش وعده‌های بسیاری را در زمان فروریختن ساختمان پلاسکو به مردم داد و شوآفی جدی را در زمان انتخابات به اجرا گذاشت اما گذشت زمان ثابت کرد این مساله تنها وعده‌های توخالی بیش نبوده است.

یک سال و چندماه از روزی که ساختمان پلاسکو در پیش چشم مردم و کسبه مظلوم آن فروریخت می‌گذرد و علیرغم‌ وعده‌های داده شده در عمل کاری برای ساکنان آن انجام نشد.این مساله در حالی صورت گرفت که دولتی‌ها در هفته‌ای که محمدباقر قالیباف به همراه تیم‌های امدادی مشغول آواربرداری  و پیدا کردن پیکرهای آتش‌نشان‌های شهید بودند، روزی نبود که عکس یادگاری با پلاسکو نگیرند و شهردار وقت را به خاطر این مساله محکوم نکنند.

اما با گذشت زمان و اتمام انتخابات ریاست جمهوری تمام آن وعده‌ها فراموش شد و کلنگ‌زنی ساختمان جدید پلاسکو از تاریخی به تاریخ دیگر موکول می‌شد تا اینکه هفته گذشته و در عید فطر این مراسم با حضور استاندار تهران و رییس بنیاد مستضعفان انجام شد. اتفاقی که اعتراض شورای شهری‌ها را در این مساله به همراه داشته است و آنان تازه یادشان افتاده است که فکری برای ساختمان پلاسکو انجام دهند.  

اختلافات شورای شهری و استانداری در حالی صورت گرفته است که کسبه پلاسکو مدت زمان زیادی است در انتظار ساخته شدن این ساختمان هستند و اینکه حالا نظاره گر دعوای دو ارگان دولتی باشند، ظلم در حق ‌آنهاست

این موضوع از آنجایی  شروع شد که سخنگوی شورای شهر تهران اعلام کرد:« مالک پلاسکو مجوزهای لازم را برای احداث بنای جدید نگرفته است و درصورت آغاز پروژه به زودی متوقف می شود چراکه بر اساس ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها، احداث هر بنایی نیاز به پروانه ساخت دارد، بنابراین آغاز عملیات اجرایی بازسازی پلاسکو نیز نیازمند پروانه ساخت است و فعالیت اجرایی ساختمانی که مجوز ندارد، چگونه می‌خواهد آغاز شود؟»

این مساله اعتراض استانداری تهران را به همراه داشت و مقیمی در اظهاراتی عملا مسئولیت شورای شهر را در ارتباط با ساختمان پلاسکو منکر شد و تصمیم‌گیری درباره این مساله را منوط به نظر مالک این ساختمان دانست.

براساس نظر استانداری تهران بخش زیادی از ساختمان همچنان سالم است و حتی سازمان نظام مهندسی تایید کرده که قسمت جنوبی پلاسکو تنها نیاز به مقاوم‌سازی و بازسازی تاسیسات دارد و با توجه به شرایط بد اقتصادی نیازی به تخریب واحدهای سالم پلاسکو و ساخت مجدد آنان نیست، مساله‌ای که مخالف نظر شورای شهر است و مشخص نیست حل این مسائل به کجا بیانجامد.

اختلافات شورای شهری و استانداری در حالی صورت گرفته است که کسبه پلاسکو مدت زمان زیادی است در انتظار ساخته شدن این ساختمان هستند و اینکه حالا نظاره گر دعوای دو ارگان دولتی باشند، ظلم در حق ‌آنهاست.

در پایان باید گفت ای کاش ارگان‌های دولتی در جلسه‌ای با یکدیگر این مسائل و مشکلات را حل کرده و تصمیم جدی برای این مساله می‌گرفتند، اقدامی که هرچه زودتر باید صورت گیرد و تعلل کردن درباره این مساله بازی با زندگی کسبه‌ای که دل به وعده تدبیر و امیدی‌ها بستند اما در عمل هیچ حمایت مالی و معنوی از آنان به عمل نیامد و بیشتر شاهد شوآف دولت در زمان انتخابات بودند تا اینکه کسی به کار آنان رسیدگی کند و آنان را از این بلاتکلیفی نجات دهد.