به گزارش پارس نیوز، 

اتحاد بین آمریکا و اروپای غربی با اتفاقات زیادی همراه بوده است. غرب در دو جنگ جهانی در نیمه نخست قرن بیستم به پیروزی دست یافت. پس از آن بود که دامنه نفوذ کشورهای غربی گسترش یافت و حتی دشمنان سابق را نیز فراگرفت و غرب موفق به پیروزی در جنگ سرد شد، این مساله به گسترش دموکراسی کمک کرد و موجب ارتقای استانداردهای زندگی شد. ولی به نظر می رسد ترامپ قصد دارد این اتحاد را از بین ببرد.

این روزنامه در ادامه افزود: این غیرممکن است که اهداف راهبردی ترامپ از این گونه اقدامات در قبال کشورهای غربی را شناسایی کنیم ولی اگر یک رئیس جمهور ایالات متحده قصد طراحی و برنامه ریزی دقیقی برای فروپاشی اتحاد کشورهای غربی را داشت، این طرح شباهت زیادی به رفتار ترامپ دارد.

این اقدامات شامل رفتار خصمانه ترامپ در برابر رهبران کانادا، بریتانیا، آلمان فرانسه و ژاپن بوده است. به خصوص اینکه ترامپ به دنبال ایجاد منازعه بر سر مسائل ساختگی است نه با این هدف که امتیازات بزرگی را برای ایالات متحده بگیرد بلکه تنها با هدف ایجاد منازعه و درگیری.

یک طرح مخفیانه برای فروپاشی اتحاد غرب می تواند با این انگیزه باشد که ایالات متحده ظاهرا به دنبال متحدان جدیدی است تا آنها را جایگزین متحدان قبلی کند. آشکارترین مثال در این زمینه، روسیه است، بزرگترین رقیب کشورهای غربی.

نیویورک تایمز نوشت: ترامپ در همه نشست های اخیر گروه 7 در کبک کانادا شرکت نکرد. او ترجیح داد تا برای دیدار با رهبر کره شمالی در سنگاپور، زودتر به این کشور سفر کند. شاید عمق اختلافات بین ترامپ و سایر رهبران غربی در تصویری به نمایش درآمده باشد که دولت آلمان آن را منتشر کرده و نشان می دهد ترامپ در حالی که نشسته، ابروهای خود را بالا انداخته و این در حالی است که صدر اعظم آلمان و سایر رهبران کشورهای غربی دور او حلقه زده اند.

جای تعجبی ندارد چرا که اختلاف اصلی و کلیدی در این نشست بر سر تعرفه های تجاری است که دولت ترامپ به دلایل نادرست و اشتباه علیه کشورهای مختلف از جمله شرکای اقتصادی و تجاری خود وضع کرده است. ترامپ مدعی است که این تعرفه ها در واکنش به اقدامات سایر کشورها است که محدودیت هایی را برای واردات کالا از آمریکا اعمال کرده اند ولی بانک جهانی اعلام کرده است که میانگین تعرفه ای که فرانسه، آلمان و بریتانیا علیه آمریکا اعمال کرده اند، 1.6 درصد است. این رقم برای ژاپن 1.4 درصد و برای کانادا 0.8 درصد است. بنابراین ترامپ درباره تجارت دروغ می گوید همان طور که درباره محل تولد باراک اوباما و موضع خودش درباره جنگ عراق، نرخ قتل و آدمکشی و مهاجران مکزیکی و تحقیقات روسیه و صدها موضوع دیگر دروغ گفته است. در واقع ترامپ اتحاد آتلانتیک را به خاطر یک دروغ در معرض تهدید جدی قرار داده است.

این روزنامه آمریکایی نوشت: اگر سند و مدرک بیشتری می خواهید به توئیت های ترامپ پس از ترک نشست گروه 7 نگاه کنید. وی روز شنبه با انتشار توئیتی ضمن انتقاد شدید از جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، او را فردی بسیار غیرصادق توصیف کرد. ترامپ در نشست گروه 7 اقدام روسیه در الحاق خاک کریمه را توجیه کرد و این طور استدلال کرد که مسکو باید به گروه 7 ملحق شود.