به گزارش پارس نیوز، 

متین مصفا: پاسخ یکی از کاربران به یکی از توییت‌های چندسال گذشته آقای روحانی درباره عدم رضایت وی از شرایط پهنای باند در کشور موج جدیدی از واکنش‌های کاربران را به همراه داشته است. واکنش‌هایی که با یک سوال همراه بود و یک افسوس که ای کاش آقای روحانی همانند مسائل مرتبط برای پهناد باند برای وضعیت معیشتی مردم نیز نگران شده و در توییتی نگرانی خود را نسبت به این مساله عنوان می‌کردند.

گرانی کالاهای مختلف در حالی در بازار کلید خورده است که دولتی‌ها انگار نه انگار وضعیت معیشتی مردم خوب نیست، گرانی‌ها را انکار می‌کنند

ماه رمضان رو به اتمام است و کیست که نداند وضع معیشتی مردم حال و اوضاع خوبی ندارد، مواد غذایی وکالاهای اساسی هر روز گرانتر می‌شوند و حتی خبرها حاکی از آن است که نان که قوت غالب مردم است نیز پس از ماه رمضان گران می‌شود.

گرانی کالاهای مختلف در حالی در بازار کلید خورده است که دولتی‌ها انگار نه انگار وضعیت معیشتی مردم خوب نیست، گرانی‌ها را انکار کرده و در دستوری فرمایشی گرانی‌ها را به خاطر بالارفتن نرخ ارز محکوم می‌کنند در حالی که عملا این مردم هستند که باید با این وضعیت سخت کنار آمده و صدایشان نیز به هیچ جا نمی‌رسد.

از نمونه موضع‌گیری دولتی‌ها اظهارات اسحاق جهانگیری در چند روز گذشته بود که اعلام کرد: « گرانی هیچ کالایی به بهانه افزایش قیمت ارز قابل قبول نیست و دولت قصد ندارد طوری در بازار مداخله کند که مطلوب بخش خصوصی نیست اما به مردم اطمینان می دهیم که ستاد تنظیم بازار با دقت کافی وظایف خود را انجام خواهد داد و اگر مواردی وجود داشته باشد که دغدغه جدی ایجاد کند حتما تصمیمات مقتضی را اتخاذ خواهیم کرد» اما قیمت‌ها در بازار رو به افزایش است و هیچ‌کس پاسخگوی چنین شرایطی نیست.

بر اساس تازه ترین گزارش رسمی بانک مرکزی ، در هفته منتهی به چهارم خرداد ماه نرخ لبنیات 0.3 درصد، تخم مرغ 3.4 درصد، برنج 0.1 درصد، حبوب 0.7 درصد، میوه‌های تازه 6.6 درصد، سبزی‌های تازه 4.8 درصد، گوشت قرمز 4.7 درصد و قند و شکر 0.7 درصد نسبت به هفته قبل از آن افزایش و نرخ گوشت مرغ 6.9 درصد کاهش یافت، قیمت چای و روغن نباتی نیز نسبت به هفته پیش از آن ثابت ماند.

در این شرایط با توجه به آماری که بانک مرکزی همین دولت ارائه کرده است، ضروری است تا دولتی‌ها نسبت به وضعیت گرانی‌ها واکنش نشان داده و فکری برای آن کنند نه آنکه مردم را با این وضعیت اقتصادی رها کرده و تنها در اظهارات شعاری و بخشنامه‌ای مدعی مبارزه با افزایش قیمت‌ کالاها و گرانی‌ها شوند.

مساله‌ای که اگر برای آن فکری انجام نشود مشخص نیست چه عواقبی را در پی خواهد داشت و در نهایت این اعتماد مردم به دولت و حاکمیت است که خدشه دار می‌شود.