به گزارش پارس نیوز، 

 حسن بهشتی‌پور کارشناس امور بین‌الملل در گفت‌وگو با «صبح‌نو» درباره ماندن در برجام با طرف‌های اروپایی، گفت: واقعیت این است که تضمین گرفتن از اروپا روی کاغذ ممکن است اما موضوعی که در دنیای امروز رواج یافته زور و قدرت است و شاید اروپا هم امضای خود روی کاغذ را نقض نماید.
این کارشناس امور بین‌الملل، افزود: اکنون باید کاری خردمندانه کرد باید قبول کرد که جهان سرمایه‌داری با هم گره خورده است و اروپا هم در آن نقش دارد، آمریکا و اروپا در عرصه‌های مختلف با یکدیگر همکاری دارند، ایرباس یا بوئینگ یکی از این موارد است. جهان سرمایه‌داری که چند ملیتی یا چند وطنی شده است نشان می‌دهد که آمریکا و اروپا بدون همکاری با یکدیگر نمی‌توانند کار کنند.

اروپا دستش باز نیست
بهشتی‌پور، ادامه داد: مذاکرات با اروپا می‌تواند اتمام حجتی باشد با اروپا. شاید اروپا یک «طرح میانی» یا «بسته پیشنهادی» که منافعش را تأمین کند پیشنهاد دهد اما باید دانست که طرف اروپایی چندان دستش باز نیست که بتواند همه جوره با ایران همکاری داشته باشد.
وی، با اشاره به اختلافات آمریکا و اروپا، یادآور شد: اروپا تنها درخصوص مسأله برجام با آمریکا دچاراختلاف نشده است بلکه موضوعات زیست‌محیطی، ناتو و یا گمرکات تجاری و صنعتی با یکدیگر اختلاف دارند. ولی به‌دلیل اینکه اقتصاد جهان سرمایه‌داری است و دارای پیوستگی است با یکدیگر همکاری می‌کند.

باید مقابل مذاکره موشکی بایستیم
این مدرس دانشگاه، عنوان کرد: بهتر است ایران در مواضع خود محکم بایستد و با برنامه پیش رود. آن‌ها به دنبال این هستند که موضوع موشکی ما را مطرح کنند و بهتر است که همچنان در برابر اینگونه سیاست‌ها موضع محکم خودمان را نشان دهیم.
این کارشناس امور مسائل بین‌المللی، ادامه داد: واقعیت این است که خویشتن‌داری و پیدا کردن راه‌حل درست می‌تواند موثرتر باشد. ما قبل از اینکه به کشورهای اروپایی یا چین و روسیه تکیه داشته باشیم باید به مردم خودمان اتکا و تکیه کنیم. دشمنان ایران اسلامی اکنون مردم را هدف قرار دادند و می‌خواهند با ایجاد اخلال در جامعه اهداف خود را دنبال کنند. رژیم صهیونیستی یا عربستان سعودی به‌دنبال توسعه اختلاف انگیزی در امور داخلی کشورمان است.