به گزارش پارس نیوز، 

 آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به خروج آمریکا از برجام خاطرنشان کرد: ما از دیرباز با پیمان‌شکنی آمریکا و اروپا آشنایی داریم و از یک رژیم مستکبر که در قرن گذشته بیش از 100 جنگ ظالمانه به راه انداخته است و کشورهای مختلف را اشغال کرده است، انتظاری نداریم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص بی‌اعتمادی به آمریکا بیان کرد: مقام معظم رهبری از ابتدا فرمودند که آمریکا قابل اعتماد نیست چرا که پرونده این کشور آمیخته با هزاران ظلم و ستم است و برای ما جای تعجب نیست که سندی که خودشان امضا کرده‌اند را اجرا نکنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر اینکه دنیا نیز باید به پیمان‌شکنی‌های آمریکاه اعتراض کند، تصریح کرد: از مسئولان کشور انتظار داریم که به توصیه‌های مقام معظم رهبری توجه داشته باشند و به اروپایی‌ها اعتماد نکنند چراکه این‌ها نیز پیمان‌شکن هستند.

وی عنوان کرد: مسئولان باید بیش از پیش به عزت و کرامت ملت توجه کنند و بدون تضمین هیچ قراردادی را امضا نکنند البته تضمین‌های قطعی این افراد هم اعتباری ندارد.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه عربستان سعودی از پیمان‌شکنی آمریکا ذوق‌زده شده است، خطاب به آن‌ها گفت: آمریکا به درد شما نمی‌خود، همچنین رژیم صهیونیستی نیز برای شما کاری نمی‌کند و شما به زودی شکست خواهید خورد.

وی افزود: در حال حاضر جبهه مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی و آمریکا ایستاده و این کشورها از ترس دست و پا می‌زنند و به فضل خداوند در آینده نزدیک همه توطئه‌گران و دشمنان ناامید می‌شوند؛ همچنین پیروزی حزب‌الله لبنان در انتخابات این کشور نیز نشان از قدرت مقاومت است.

افسارگسیختگی بازار ارز باید کنترل شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از وضعیت بازار ارز افزود: افسارگسیختگی بازار ارز باید کنترل شود چرا که برای مدیریت کشور به وضعیت مطلوب ارز، حمایت از تولید داخلی، تقویت ارتباط با بخش‌ها مختلف جهان، اعتماد به سرمایه‌های کشور و تکیه بر روجیه جهادی نیاز داریم.

وی با اشاره به مشکلات ازدواج جوانان اظهار کرد: در اسلام مهریه کمتر نشان‌دهده عظمت و شخصیت بالای زن است زیرا زنی که دارای معرفت ایمانی و علمی است خود را وارد معامله اقتصادی نمی‌کند.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه ازدواج یک پیوند آسمانی است، افزود: تعیین مهریه زیاد می‌تواند مانعی برای ازدواج به‌موقع باشد؛ همچنین تعیین مهریه و جهیزیه‌ توسط خانواده‌های سرمایه‌دار نباید برای خانواده‌های نیازمند مشکل ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جوانان بسیار زیادی در کشور وجود دارند که باید ازدواج کنند و باید به این مسئله مهم توجه شود نه اینکه با ترویج مهریه و جهیزیه‌های سنگین مانع ازدواج جوانان باشیم.

امام جمعه قم در ادامه ضمن تسلیت ارتحال نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، به سالگرد ارتحال آیت‌الله بهجت اشاره کرد و گفت: به مناسبت سالگرد ارتحال آیت‌الله بهجت باید از ویژگی‌های این شخصیت برجسته و عرفانی یاد کنیم.

تأکید بر توجه بیشتر به نیازمندان در ماه رمضان

وی در ادامه با اشاره به ماه مبارک رمضان گفت: رمضان، ماه تقوا و پارسایی است و خداوند متعال نیز برای روزه‌ گرفتن در این ماه اجر متفاوتی در نظر گرفته است.

آیت‌الله اعرافی با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به نیازمندان در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در ماه رمضان باید توجه به نیازمندان بیشتر شود و مؤسسات خیریه نیز باید در این ماه بیش از پیش تلاش کنند تا فقر ریشه‌کن شود.

وی اظهار کرد: جامعه فقیر، تراز انقلاب اسلامی ایران نیست و به همین دلیل مسئولان و دولت‌مردان باید با یک برنامه‌ریزی دقیق، فرهنگ رسیدگی به فقرا را تبدیل به فرهنگ عمومی جامعه کنند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه همچنین ضمن تبریک هفته هلال احمر، به هفته معلم اشاره کرد و گفت: راه آموزش و پرورش از مسیر سند تحول و مسیرهای تعالی اسلام عبور می‌کند، همچنین باید مراقب باشیم که به سمت مدارس سه‌شیفت حرکت نکنیم.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی گفت: این کنگره بسیار قابل تقدیر بود چراکه عظمت علمی شیعه را به نمایش گذاشت؛ البته رویکرد اصلی این کنگره وحدت اسلامی بود و بررسی سهم شیعه در علوم اسلامی در راستای رسیدن به اهداف متعالی اسلام است.