به گزارش پارس نیوز، 

در پی ناکامی تلاش های رژیم صهیونیستی برای اعمال فشار بر آلمان و کسب عضویت غیردائمی شورای امنیت، آلمان روز شنبه اعلام کرد درصورت عضویت در شورای امنیت از منافع و امنیت این رژیم حمایت خواهد کرد.

وزارت امور خارجه آلمان روز شنبه اعلام کرد: تصمیم اسرائیل برای انصراف از نامزدی عضویت در شورای امنیت سازمان ملل ، انگیزه بیشتری برای ما به منظور حمایت از منافع و ایمنی دوستان اسرائیلی ما است. 

وعده آلمان به حمایت از رژیم صهیونیستی در شورای امنیت در حالی است که این حرف بیشتر به یک تعارف سیاسی شبیه است زیرا رژیم صهیونیستی هم اکنون از حمایت کامل آمریکا به عنوان عضو دائم و دارای حق وتو شورای امنیت برخوردار است و آمریکا تا کنون بارها قطعنامه های شورای امنیت در محکومیت جنایات این رژیم علیه مردم فلسطین را وتو کرده است. 

اعضای سازمان ملل روز هشتم ژوئن (18 خرداد) برای انتخاب پنج عضو از مجموع 10 عضو غیر دائم شورای امنیت برای سالهای 2019 و 2020 رای گیری می کنند. دو کرسی از این پنج کرسی به 'گروه کشورهای اروپای غربی و سایرین' (WEOG) تعلیق دارد. در این گروه تقریبا تمام کشورهای اروپای غربی بعلاوه استرالیا ، کانادا و نیوزلند عضویت دارند و رژیم صهیونیستی نیز در سال 2000 به عضویت این گروه در آمد. پیش از این رژیم صهیونیستی نیز نامزدی خود را برای عضویت در سال 2018 از طرف این گروه در شورای امنیت در کنار کشورهای آلمان و بلژیک اعلام کرده بود. 

این در حالی بود که حتی به اذعان رسانه های خود رژیم صهونیستی ، این رژیم به علت مخالفت گسترده کشورهای جهان با سیاست های نژادپرستانه و سرکوب فلسطینیان موفق نخواهد شد رای موافق دو سوم اعضای مجمع عمومی را به دست آورد. در این میان برخی محافل و لابی های رژیم صهیونیستی فشارهایی را برای انصراف آلمان از نامزدی اعلام کرده بودند تا رژیم صهیونیستی بتواند بدون رای گیری و بطور دوپینگی وارد شورای امنیت شود. اما با شکست این تلاشها رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد که از نامزدی عضویت در شورای امنیت انصراف می دهد. 

با این حال آلمان و بلژیک که دو نامزد از منطقه اروپای غربی هستند و دو کرسی هم به این منطقه اختصاص دارد اما با این حال برای قطعی شدن عضویت این کشورها باید رای موافق دو سوم اعضای مجمع عمومی سازمان ملل را به دست آورند. 'کریستوف هوسگن' نماینده آلمان در سازمان ملل به خبرگزاری 'د پ آ' آلمان گفت عضویت آلمان در شورای امنیت تضمین شده نیست اما به هر حال پس از انصراف اسرائیل ، کار آسان تر شده است .

پایگاه دویچه وله آلمان به نقل از دیپلمات ها گزارش داد که در هفته های اخیر روشن شده بود که اسرائیل در رای گیری به دو رقیب خواهد باخت و حتی در صورت انصراف آلمان نیز ، اسرائیل بدون رقیب نیز نمی توانست رای موافق دو سوم اعضای سازمان ملل را کسب کند. 

'ریچارد گرنل' سفیر جدید آمریکا در آلمان ماه گذشته با انتشار یک توئیت مدعی شد که حدود 20 سال پیش توافقی با اسرائیل به دست آمده که در سال 2018 بدون رقابت از منطقه 'گروه کشورهای اروپای غربی و سایرین' وارد شورای امنیت شود که این مساله دستمایه فشار لابی های صهیونیستی به کشور آلمان برای انصراف به نفع رژیم صهیونیستی شد.