به گزارش پارس نیوز، 

مدیرکل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی از برجام حمایت کرده و درباره عواقب خروج آمریکا از آن هشدار داد.

محمد البرادعی مدیرکل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی در صفحه شخصی خود در توئیتر به اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ئر خروج از برجام واکنش نشان داد و نوشت: تصمیم ترامپ "مصیبت دیگری" است.

وی افزود: نظام ایجاد شده بعد از جنگ جهانی دوم درحال فروپاشی است. البراعدی تصمیم ترامپ را نشات گرفته از "کمبود خطرناک عقلانیت" توصیف کرد.

در همین حال، اتحادیه آفریقا حمایت خود از برجام را اعلام داشت و از تصمیم یکجانبه ترامپ برای خروج از آن و بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران به شدت ابراز نگرانی کرد.

موسی فکی رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در بیانیه‌ای به تاکید مکرر آژانس بین المللی انرژی اتمی درخصوص پایبندی ایران به همه تعهداتش اشاره کرد و گفت: برجام سندی برخوردار از تایید با اجماع شورای امنیت است.

اتحادیه آفریقا تصمیم ترامپ را سبب تشدید تنش و برهم خوردن امنیت منطقه و خدشه به تعهدات بین المللی و وارد شدن ضربه شدیدی به تکثرگرایی و رژیم بین المللی بازرسی هسته‌ای دانست.

این اتحادیه از همه طرف‌های ذیربط در برجام خواست تا به تعهدات خود در این سند مهم بین المللی متعهد باشند و برای نجات آن تلاش کنند.

این اتحادیه از تلاش همه کشور‌ها و محافلی که حمایت خود را از توافق هسته‌ای اعلام کردند، تشکر کرد.

در این بیانیه آمده است: اتحادیه آفریقا از تکثر و احترام به قوانین بین المللی حمایت می‌کند و از هیچ تلاشی برای همکاری با اعضای جامعه بین المللی در حمایت از توافق هسته‌ای فروگذار نخواهد کرد.