به گزارش پارس نیوز، 

شورای اروپا در بیانیه‌ای بر حمایت قاطع خود از برجام و ادامه لغو تحریم‌های هسته‌ای این اتحادیه علیه ایران تاکید کرد.

شورای اروپا با ابراز تاسف از تصمیم آمریکا برای خروج از برجام بر حمایت قاطع خود از این توافق و ادامه لغو تحریم‌های هسته‌ای این اتحادیه علیه ایران تاکید کرد.

شورای اروپا در بیانیه‌ای در واکنش به تصمیم آمریکا به خروج از برجام، اعلام کرد: اتحادیه اروپا عمیقا از اطلاعیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج از برجام متاسف است. برجام که در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد با حمایت کامل مواجه شد عنصری کلیدی در معماری منع اشاعه هسته‌ای جهانی و عاملی حیاتی برای امنیت منطقه است.

در این بیانیه همچنین آمده است: مادامی که ایران به اجرای تعهدات هسته‌ای‌اش ادامه دهد، همانطور که تاکنون به این تعهدات عمل کرده و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در ده گزارش پیاپی خود آن را تایید کرده است، اتحادیه اروپا به اجرای کامل و کارآمد این توافق هسته‌ای متعهد خواهد ماند. لغو تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای نیز بخشی مهم از این توافق است.

در ادامه بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا بار‌ها تاکید کرده لغو تحریم‌ها تاثیری مثبت بر تجارت و روابط اقتصادی با ایران دارد. اتحادیه اروپا بر تعهد خود به تضمین ادامه این فرایند تاکید دارد. برجام حاصل دوازده سال دیپلماسی است که کارایی داشته و به هدف اصلی خود رسیده است. اتحادیه اروپا مصمم به همکاری با جامعه بین المللی برای حفظ این توافق است.