به گزارش پارس نیوز، 

 این فعالان سیاسی با اشاره به خروج آمریکا از برجام ، تاکید کردند که 'برنامه جامع اقدام مشترک' یک توافق بین المللی است که نتیجه اقتدار و مقاومت ملی مردم و مسئولان جمهوری اسلامی در برابر فشارهای مختلف سیاسی و اقتصادی و تقاضا و اصرار طرف مقابل بوده و ایران در این زمینه دست برتر است.
حسین جعفری دبیرحزب مردم سالاری در استان بوشهر در این باره به خبرنگار ایرنا گفت:برجام مساله ای ملی است و هم صدایی، هم گامی، اتحاد، همدلی و انسجام هرچه بیشتر مسئولان کشور از هر گروه سیاسی در مقابل ناسازگاری رئیس جمهوری آمریکا نسبت به برجام، نقشی مهم در برهم زدن نقشه ها و عقب نشینی و ایجاد ضعف و ناامیدی در دشمن دارد.
وی اظهار داشت : اگر دشمن ذره ای احساس کند ناهماهنگی و اختلاف نظرهایی در میان مسئولان جمهوری اسلامی وجود دارد تلاش آنها برای ضربه زدن به نظام بیشتر می شود.
جعفری تاکید کرد: رئیس جمهوری آمریکا می گوید ' برجام هیچ دستاوردی برای کشورش نداشته' و احساس شکست و خسارت می کند و آن را پیروزی دیپلماسی جمهوری اسلامی می داند به همین دلیل با خروج از برجام در صدد ضربه به این توافق بین المللی برآمده است اما دولت و ملت باید با هم افزایی لازم برای تداوم آن تلاش کنند.
وی با اشاره به خروج امریکا از برجام ،ادامه داد: برجام منافع ملی ایران را تامین و تضمین می کند به همین دلیل نباید اجازه داد دشمن از برخی اختلاف نظرها سوء استفاده کند، بلکه همه باید مدافع برجام باشیم .
جعفری افزود: حمایت از برجام حمایت از نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است که به عنوان الگوی مستضعفان جهان مطرح است.
وی با اشاره به تاکید مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب که موضوع برجام تصمیم نظام بوده است گفت: هرچند برجام 100 درصد حامل منافع ایران نیست ولی بنا به تاکید رئیس جمهوری معامله برد برد بوده و می طلبد مردم و مسئولان در این راه استوار و برای پیروزی نظام در موضوع برجام وحدت و هماهنگی حداکثری داشته باشند.
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی نیز با انتقاد از بی توجهی و خروج امریکا از برجام و موضع گیری مقامات کشور در مقابل بد عهدی واشنگتن گفت: برجام نتیجه رای و نظر یک نهاد، سازمان و وزارتخانه نیست بلکه نتیجه تصمیم و اراده نظام جمهوری اسلامی و میثاقی است که نظام با همه ارکان آن با طرف های مقابل انجام داد.
سید کمال الدین شهریاری افزود: اکنون دولتی که خود در تروریسم، نقض حقوق بشر و تولید موشک پیشرو است با برجام مخالف شده است اما آنها می دانند که موشک و انرژی هسته ای ایران مشکلی ندارد و این را بهانه می کنند تا با اصل نظام جمهوری اسلامی مخالفت کنند.
وی اظهار داشت : اگر قرار است آنها زیرحرف و توافق خود بزنند باید تمامیت نظام یکصدا و یکپارچه در مقابل این بدعهدی عکس العمل نشان دهد.
شهریاری ادامه داد: وحدت کلمه همه جامعه در این شرایط حساس، کشور را در مقابل این ئوطئه بیمه می کند.
وی یادآور شد: اگرچه خروج آمریکا از برجام نقض عهد یکی از طرفین 1+5 است اما جمهوری اسلامی منتظر موضع سایر امضا کنندگان برجام می ماند زیرا در هر شرایط همه سناریوها و گزینه ها روی میز است.
شهریاری گفت: همه سیاستمداران و کنشگران ما آمادگی دارند برای هرگزینه برنامه مناسبی اجرا کنند و در صورت پایبند نبودن امضا کنندگان برجام به تعهدات خود، ایران با قدرت و بدون توجه به تهدیدها دستیابی به فناوری انرژی هسته ای را دنبال می کند.
رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر نیز گفت: برجام یک سند تاریخی و بین المللی در باب ارجحیت گفت وگو و دیپلماسی بر لجاجت و جنگ است.
ابوذر دهدار افزود: دولت منتخب مردم ایران در یک مقطع حساس تاریخی رویکرد صلح مدار، گفت وگو محور و صلح طلبانه مردم ایران را با امضای برجام به منصه ظهور رساند تا در این زمانه سخت خشونت و جنگ، ایران طلیعه دار صلح و دیپلماسی باشد.
وی اظهار کرد: برجام یک رخداد بزرگ تاریخی است و این صورت نمی پذیرفت جز با اراده مردم در رای به دولتی که نماینده آنان برای پرهیز از جزمیت ، رویکرد به دیپلماسی داشته باشد.
دهدار یادآورشد: اما در آن سوی این برنامه مهم رئیس جمهوری آمریکا تلاشی مضاعف دارد تا این رخداد عظیم تاریخی را که نماد و نشانه انسان متمدن و صلح دوست برای جهانی بهتر است، به شکست سوق دهد و جنگ را جایگزین صلح کند.
وی ادامه داد: در این لحظه مهم تاریخی همه مدیران، مسئولان و صاحب منصبان مسئولیت دارند با افزایش همگرایی و تعامل مثبت گفتمان غالب بر مدیریت کشور را به وحدت و همدلی سوق دهند.
دهدار افزود: امروز ایران برای حفظ اقتدار، افزایش کارآمدی دولت و ایجاد امید در جامعه به وحدت و همگرایی نیاز دارد.
وی اظهار کرد: کسانی که دل در گرو این آب و خاک دارند با دمیدن در روح امید و اتحاد همان می کنند که به نفع مصالح مردم و منافع ملت باشد و این لحظه مهم در تاریخ به ثبت می رسد.
رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: ایران امروز نیازمند وحدت و ائتلاف همه نیروهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور است تا به اقتدار، امنیت، سلامت و کارآمدی همه نیروها یاری رساند.
رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر نیز گفت: هر تصمیمی و یا سیاستی قابل نقد است بویژه درزمانی که فرایند تصمیم ها داخلی و قلمرو تصمیم نیز ملی است.
دکتر عبدالمجید مصلح افزود: در شرایطی که قلمرو تصمیم بین المللی است در نقد و مخالفت با یک سیاست و تصمیم باید به ملاحظات بین المللی پیرامون آن موضوع توجه داشت بویژه در زمانی که آن تصمیم با چالش های بین المللی نیز روبرو باشد.
وی اظهار کرد: در فرایند تصمیم گیری تصمیم ها باید بجد نقد شوند تا بتوان زوایا، ابعاد مختلف و یا پیامدهای مختلف تصمیم ها را واکاوی کرد اما در تصمیم هایی که معطوف به منافع ملی است باید منسجم و یکصدا از تصمیم گرفته شده حمایت کرد.
مصلح تاکید کرد: این حمایت باید به گونه ای باشد که فرصت هیچگونه انشقاق و تفرقه ای در منظر بیرونی به وجود نیاید.
مصلح با بیان اینکه برجام از جمله این تصمیم هاست یادآور شد: برجام یک تصمیم ملی است که با منافع ملی کشور در ارتباط است ومخالفان بین المللی به شکل غیر منصفانه و ناجوانمردانه برای برهم زدن قاعده بازی و ایجاد انشقاق و اختلاف وارد عمل شدند.
وی گفت: دشمن با برهم زدن اصل قاعده بازی تلاش می کند ایران را غیر متعهد به برجام معرفی کند تا قبل از به هم خوردن اصل پیمان بتوانند الزام ها و شرایط جدیدی را به ایران تحمیل کنند.
مصلح گفت: در این شرایط حساس اگر هر جریان سیاسی و شخصی که به فرایند دو دستگی، انشقاق و اختلاف دامن بزند در عمل به بدخواهان فرصت بهانه جویی، مداخله و آسیب به منافع ملی را داده است.
مصلح افزود: بدون تردید درشرایط بین المللی جاری هیچ ایرانی وطن خواه و ایران دوستی نمی خواهد موجب تشدید تهدیدها به کشور شود.
وی اظهار کرد: همه افراد با هر تفکر، عقیده و گرایش سیاسی باید در حمایت از برجام به عنوان یک تصمیم ملی بایستند و اجازه هرگونه سوء استفاده را از دشمنان ملت ایران سلب کنند.
رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: ملت ایران با وحدت و انسجام ملی و با صیانت از حقوق و منافع ملی از این چالش به بهترین نحو عبور می کند و ذلت را برای دشمنان این مرز و بوم باقی می گذارند.
نماینده مردم کنگان، دیر، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی نیزگفت: حمایت از برجام اقتدار ملی را تقویت می کند.
سکینه الماسی افزود: کشور ما در شرایط حساسی قرار دارد که با درایت رهبر معظم انقلاب و تدبیر رئیس جمهوری از این پیچ تاریخی نیز با سربلندی و افتخار عبور می کنیم.
وی با تاکید برضرورت وفاق و همدلی میان مسئولان اظهار کرد: همه باید در حمایت از برجام استوار تر از هر زمان دیگری قدم بردارند تا این سند بین المللی با قدرت چانه زنی و توان دیپلماتیک بهتری خود را نشان دهد.
نماینده مردم کنگان، دیر، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت همه جانبه از برجام و سیاست های در نظر گرفته شده قدرت چانه زنی جمهوری اسلامی و مقام های ارشد وزارت امور خارجه کشور را در عرصه بین المللی بالا می برد در حالیکه عکس این عمل باعث تضعیف قدرت ملی می شود.
الماسی ادامه داد: با حفظ برجام و حمایت از آن می توان نظم منطقه ای را بازسازی و بدون آن شاهد چالش های بزرگی در عرصه بین المللی و بی اعتمادی به غرب بویژه آمریکا همچنان افزایش می یابد.
وی گفت: اگر هم افزایی و هم دلی داخلی بیشتر باشد کشور ما بدون برجام هم آفتاب روشنی خواهد داشت و در سایه تدبیرها امیدهای بزرگتری را خلق خواهیم کرد.
نماینده مردم کنگان، دیر، عسلویه و جم یادآور شد: اروپا به فعالیت در ایران و پیوستن دوباره آن به اقتصاد جهانی علاقه مند است و باید برنامه ها و حمایت های ما از مسئولان کشور در موضوع برجام به گونه ای باشد که حتی در صورت خروج آمریکا از آن این مهم همچنان روی میز باشد و اقتصاد ما در ارتباط با سرمایه های جهانی فعالیت کند.
الماسی افزود: اگر وفاق و همدلی مردم و مسئولان در حمایت از برجام استوار نباشد ممکن است در صورت خروج آمریکا از برجام انگیزه های رشد و پویایی ما کمتر شود.
وی بیان کرد: فرصت ها و ظرفیت های عظیم موجود در کشور به گونه ای است که با برجام و یا بدون آن همواره مسیر پیشرفت ادامه خواهد داشت و ملتی نا امید نخواهیم بود.
نماینده مردم کنگان، دیر، عسلویه و جم گفت: اروپایی ها برجام را بهترین گزینه برای حل و فصل اختلاف هسته ای یک دهه ای خود با ایران قلمداد می کنند ما نیز با حمایت از برجام باید سهم بیشتری از آنها دریافت و از این اعتماد به دست آمده برای منافع ملی بهره ببریم.
الماسی اضافه کرد: این مهم به دلیل چند صدایی و حمایت نکردن همه جانبه از برجام تاکنون بخوبی تحقق نیافته است و در این شرایط اجازه نداریم در صورت تضعیف برجام توسط آمریکای سلطه خواه ما نیز در داخل به نیش و تلخند روی بیاوریم بلکه باید از این سیاست ملی حمایت همه جانبه کنیم.
معاون دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر گفت: امضای برجام نشان دهنده همگرایی و وفاق ملی مردم و مسئولان بود و اگر این اجماع نبود به برجام نمی رسیدیم.
خسرو دهقانی افزود: برجام یک سند بین المللی است که علاوه بر آمریکا پنج قدرت دیگر هم آن را امضا کرده و به آن وجه بین المللی داده است.
وی ادامه داد: خروج امریکا از برجام بیانگر بدعهدی و بی توجهی این کشور به تعهدات بین المللی و سیاست یک جانبه گرایی و امیریالیستی آمریکاست.
دهقانی بیان کرد: در بیش از 10 گزارش آژانس برپایبندی جمهوری اسلامی به تعهدات خود تاکید شده و این طرف مقابل بوده که به تعهدات خود عمل نمی کند.
وی تاکید کرد: در این شرایط حساس کشور به وفاق و وحدت ملی بیش از هر زمان دیگری نیاز دارد و تنها در این شرایط است که قدرت جمهوری اسلامی افزون می شود.
دهقانی یادآور شد:کشور ضمن نیاز به قدرت نرم (دیپلماسی) به قدرت سخت (استحکامات دفاعی و بنیه دفاعی) نیز نیاز دارد که با تلفیق این دو قدرت می توان از منافع حیاتی و وجودی جمهوری اسلامی دفاع کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: برجام اتفاقی ملی و برنامه ای است که برای همه ارکان حکومت اتفاق افتاده و بطور قطع از ابتدایی که هیات مذاکره کننده وارد برنامه جامع و اقدام مشترک شد با وفاق همه ارکان حکومت همراه بوده است و می طلبد، همین همراهی و همگامی در ادامه نیز وجود داشته باشد.
مجید خورشیدی افزود: اگر طرف مقابل احساس کند وحدت، وفاق و انسجام لازم پشت مسئولان دیپلماسی کشور وجود ندارد بطور یقین تیم دیپلماسی نمی تواند با اقتدار بیشتر وارد صحنه مذاکره و عمل در مورد برجام شود.
وی با تاکید براینکه همه مسئولان اعلام کردند مذاکره مجددی در مورد برجام وجود ندارد گفت: در برنامه جامع و اقدام مشترک بطور یقین باید وفاق و انسجام لازم وجود داشته باشد تا از کشور صدای واحدی که ندای حاکمیت باشد به گوش برسد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر افزود: با جنگ روانی که ایالت متحده آمریکا در مورد تمدید تعویق تحریم ها اعلام کرده است به نظر می رسد این وفاق و همراهی باید بیش از گذشته پشت سر مسئولان و مدیران دپلماسی کشور وجود داشته باشد.
خورشیدی گفت: در شرایطی که فشارها و جنگ روانی علیه کشور افزایش پیدا کرده است، انسجام هرچه بیشتر در جامعه می تواند عملکرد تیم دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را بهبود ببخشد و از کارایی بیشتری برخوردار کند.
6047/6043**