به گزارش پارس نیوز، 

سردار حسین سلامی روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه همایش 2 روزه دارالولایه سیستان که در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد اظهار داشت: آمریکا با خروج از برجام ایران اسلامی را در مرکز تحریم های اقتصادی خود قرار داد که البته واقعه مهمی نیست.
وی افزود: آمریکایی ها 40 سال است که هر آنچه توانایی دارند چه در بعد سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی، اطلاعاتی و عملیات های روانی علیه ملت ایران به کار گرفته اند و به فضل الهی تا کنون به کوچکترین توفیقی در این زمینه دست نیافتند.
وی تصریح کرد: اما واقعیت خروج آمریکا از برجام تسلیم کردن ملت ایران در برابر خواسته های نامشروح خودش است.
وی بیان کرد: آنچه که در این جنگ اقتصادی اهمیت دارد دیپلماسی نیست، راه حل این جنگ شکوفا کردن شجره مقاومت ملی است.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نبرد اقتصادی دشمن راهکار خارجی ندارد ما مطمئن هستیم که اروپایی ها در عمل از آمریکا اطاعت خواهند کرد گرچه در زبان خود را موافق برجام نشان می دهند.
سردار سلامی اظهار داشت: امید این که دیپلماسی راهی برای حفظ برجام ایجاد کند شاید واقعی نباشد.
وی بیان کرد: ما از دیپلمات های عزیز ایران اسلامی می خواهیم همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند مقتدرانه، عزتمندانه و منطقی منافع ملت ایران را دنبال کنند و تضمین های قطعی را بگیرند.
وی ادامه داد: اما می دانیم که اروپا نمی تواند از تبعیت سیاسی آمریکایی ها خارج شود.
وی گفت: در هر کجا که با دشمنان بزرگ مواجه شده ایم در آنجا پیشرفت بیشتری کرده ایم و شکوه و قدرت ما از درون نبردهای سخت بیرون آمده است.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر هشت سال دوران سخت اما با شکوه دفاع مقدس را نداشتیم امروز به این قدرت عظیم دفاعی نمی رسیدیم که تمام ابر قدرتهای جهان آن را به رسمیت می شناسند.
سردار سلامی اظهار داشت: راز اینکه ما به بازدارندگی رسیده ایم و توانستیم امنیت ملی را در سخت ترین شرایط منطقه ای حفظ کنیم این بود که در دوران دفاع مقدس روی پای خودمان ایستادیم.
وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس روش و ابراز های مقابله با دشمن را در دوران هشت سال جنگ تحمیلی به خوبی شناختیم.
وی افزود: امروزه به چنان آرایش نظامی عظیمی دست یافته ایم که راهکار نظامی را بر روی دشمنان ایران اسلامی بسته ایم.
وی ادامه داد: به ملت ایران اسلامی این اطمینان ر ا می دهیم که هیچ فضایی برای انتخاب گزینه نظامی وجود ندارد و تنها راهکار آنان جنگ اقتصادی است.
وی تصریح کرد: برای پیروز شدن در جنگ اقتصادی دشمن باید به منابع درون کشور متکی باشیم و آنان را به فعلیت برسانیم.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر ما در تحریم قرار نمی گرفتیم همچنان به دلارهای نفتی متکی بودیم.
سردار سلامی اظهار داشت: اقتصاد ما از تاثیر گذاری اقتصاد جهانی بر روی آن عبور کرده است و تمام زیرساخت های کشور به دست توانمند نیروهای داخلی تامین و ساخته می شود.
وی بیان کرد: ما مطمئن هستیم همچون گذشته تحریم های جدید آمریکا ملت ایران را بیش از گذشته در تمام امور شکوفا خواهد کرد.
وی تصریح کرد: ملت ایران اسلامی تا کنون در زیر تحریم های اقتصادی دنیای استکبار رشد و به پیشرف متعالی رسیده است.
وی افزود: استکبار جهانی با تحریم کردن ایران به دنبال این بود تا ما را از لحاظ سیاسی منزوی کند اما امروز انقلاب اسلامی در کل منطقه از لحاظ معنوی، فرهنگی و سیاسی رشد کرده است.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی امروز به خارج از مرزهای کشور نفوذ کرده و این برای دشمنان این نظام نگران کننده است.
سردار سلامی اظهار داشت: امروز ایران اسلامی در تمام معادلات منطقه ای تاثیر گذار است.
وی بیان کرد: آمریکا امروز در معادلات منطقه ای و سوریه در کجا قرار دارد و در مقابل ایران اسلامی را می بینیم که به چه تاثیر گذاری عمیقی دست یافته است.
وی تصریح کرد: امروز امنیت انرژی در خلیج فارس در دستان ایران اسلامی است.
وی ادامه داد: امروز کلید حل تمام معادلات در دستان ایران اسلامی قرار دارد.
وی افزود: دشمنان امروز نمی توانند اراده و خواست ملت ایران را تحت تاثیر قرار دهند.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروزه شاهد این هستیم که دشمنان در عرصه های سیاسی عقب نشسته اند و در حال منزوی کردن خودشان هستند.
سردار سلامی اظهار داشت: ما از درون باید شناخت عمیقی نسبت به توطئه های دشمنان داشته باشیم.
وی بیان کرد: ایران اسلامی تمام ظرفیت ها و منابع را برای ایستادن بر روی پای خودمان دارد.
وی افزود: ملت ایران اسلامی عزت و استقلال خودش را با دلار عوض نمی کند.
وی تصریح کرد: ما قدرت بازدارندگی و نظامی خودمان را گسترش می دهیم و خودمان را در برابر دشمنان خلع سلاح نخواهیم کرد.
وی همچنین با اشاره به افتخارات منطقه سیستان اظهار داشت: توصیف‌های بسیار خوبی از تاریخ تمدن‌ ساز و گذشته سیستان مطرح شد، اینکه سیستان دارای تاریخی عمیق و کهن به شکلی که خواستگاه عمیق فرهنگ ایران زمین بوده است.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تعبیر منطقه سیستان به عنوان دارالولایه یک تعبیر بسیار زیبا برای این منطقه در وفای به امام علی (ع) و پذیرش شکنجه‌های سخت برای عدم بی‌حرمتی به ساحت امیرالمومنین(ع)است.
سردار سلامی اظهار داشت: شاید یک زمانی سیستان با رستم به دنیا معرفی می‌ شد اما امروز سیستان هزاران رستم حقیقی دارد رستم‌ هایی که داستان‌هایشان افسانه‌ ای سروده نمی‌ شود.
وی ادامه داد: مردم نمی‌ خواهند در گذشته بمانند، امروز سیستان با مدد گذشته می‌ خواهد با افتخار زندگی کند.
وی تصریح کرد: برای طلوع بخشیدن به خورشید مناطقی مانند سیستان باید قرارگاه بزنیم، مشکلات هرچه بزرگ باشد از ملت ایران بزرگتر نیستند ما با اراده محکم بر مشکلات غلبه می ‌کنیم.
3213**6081