به گزارش پارس نیوز، 

 عبدالرضا رحمانی فضلی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درمورد تصمیمات دولت باتوجه به خروج ترامپ از برجام افزود: این مساله ماه ها قبل در دولت مطرح بوده است.

وی ادامه داد: برای این منظور کارگروه های مختلفی در حوزه های تجاری، اقتصادی و امنیتی طراحی شده وسناریوهای مختلفی هم اتخاذ شده است و این در سخنرانی رییس جمهوری نیز اشاره شد .
وزیر کشور اظهارداشت: ما براساس عهدی که داشتیم برآن پایبند بودیم و آمریکا ثابت کرده که بدعهدی می کند و نمی شود به تعهدات آن توجه داشت.
رحمانی فضلی همچنین گفت: ما ملت مستقلی هستیم وشرایطی که وجود دارد ما را برای هرگونه پاسخگویی مهیا می کند که با حفظ وحدت، انسجام ودیپلماسی قوی تر بتوانیم از مشکلات عبور کنیم .
وی درمورد رفتار اروپا در قبال موضوع آمریکا نسبت به برجام نیز اظهارداشت: همانطور که رییس جمهوری بیان کردند باید وارد مذاکره شویم وبرای این منظور مدت زمان مشخص کردند و اگر احساس شود که رفتار آنها منطبق بر موضع گیری هایی بوده که پیش از این انجام دادند، قطعا آن را ادامه خواهیم داد .
وزیر کشور در پاسخ به این که در چنین شرایطی آیا بحث گفت وگوی ملی ضروری است ، گفت:معنی گفت وگوی ملی چیست چراکه چنین خلا ءنداشتیم، موضوع هم اکنون انسجام و وحدت است، باید گفتمانی در کشور تقویت کنیم که منجر به تقویت منافع ملی و قدرت ملی شود .