به گزارش پارس نیوز، 

سیدمحمدجواد ابطحی  با اشاره به ادعای اخیر سخنگوی دولت مبنی بر اینکه دولت در سال 96 کسری بودجه نداشته است، اظهارداشت: منابع هدفمندی یارانه ها در بودجه سال ۹۶، حدود 34 هزار میلیارد تومان ذکر شد و 80 هزار میلیارد تومان از منابع هدفمندی نیز در بودجه درج نشد و مصارف آن هم مشخص نشد.

وی ادامه داد: با اصرار نمایندگان مجلس، دولت ناچار شد در بودجه سال 97 از 110 هزار میلیارد تومان منابع هدفمندی یارانه ها 80 هزار میلیارد تومان آن را در بودجه درج کند و مصارف آن هم تعیین شد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: دولت در سال 96 از طریق منابع هدفمندی یارانه ها که در بودجه درج نشد، افزایش فروش نفت و افزایش نرخ ارز، کسری بودجه خود را پوشش داد ولی امروز ادعا می کند که 100 درصد منابع بودجه سال 96 بر اساس پیش‌بینی دولت در منابع و مصارف محقق شده است.

ابطحی با بیان اینکه دولت در واقع با ترفندهایی کسری بودجه را دور می زند و لاپوشانی می کند، گفت: در بودجه سال 97 نیز دولت با منابع حاصل از افزایش نرخ دلار از 3500 تومان به 4200 تومان، کسری بودجه خود را پوشش خواهد داد؛ علاوه بر این، احتمال افزایش میزان فروش و یا تغییر قیمت جهانی نفت و میعانات گازی نیز وجود دارد.