به گزارش پارس نیوز، 

 مشروح گفت‌وگوهای رضا اردکانیان وزیر نیرو، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و ولی‌الله سیف رییس بانک مرکزی با خبرنگاران را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

مشکلی در توزیع ارز وجود ندارد/مردم از پیام‌رسان‌های داخلی وابسته به بخش خصوصی استفاده کنند

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: تمام اقشاری که نیازمند دریافت ارز هستند، در تصمیم‌گیری‌های کارگروه مربوط به توزیع ارز مدنظر قرار گرفته‌اند و در حال حاضر مشکلی در تامین و توزیع ارز نداریم. ویدر خصوص حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی نیز گفت: این موضوع جدیدی نیست و در آن چهار سالی که بنده وزیر ارتباطات بودم، همواره جزء سیاست‌هایم بود. خوشبختانه این حمایت‌ها در حال نتیجه دادن است. دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی کار بسیار دقیقی انجام داده و بین 10 تا 15 پیام‌رسان داخلی 5 تا از آن‌ها را معرفی کرده که پلتفرم و چارچوب‌ آن‌ها مشخص است.

جلسه مشترک دولت و مجلس موجب ارتقای تعاملات دو قوه می‌شود

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به برگزاری جلسه مشترک دولت و مجلس در روز دوم اردیبهشت گفت که این جلسه به ارتقای تعاملات دولت و مجلس کمک می‌کند. وی افزود: این جلسه به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار می شود. ما منتظریم تا مجلس برنامه خود را به ما پیشنهاد بدهد تا من هماهنگی‌های لازم را در این زمینه انجام دهم. قطعا رئیس‌جمهور و رئیس مجلس جزو سخنرانان این جلسه خواهند بود اما درباره سخنرانی سایر اعضای دولت و مجلس منتظر برنامه مجلس هستیم.

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

تابستان کم آبی داریم/صحیح مصرف کردن را از الان آغاز کنیم

رضا اردکانیان وزیر نیرو نسبت به کم آبی تابستان پیش‌رو هشدار داد و از مسئولین خواست تا برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند. وی افزود: کاهش ذخایر سدها روی مصرف شرب اثر می‌گذارد. کاهش ارتفاع سدهایی که نیروگاه برق دارند طبیعتا ما را با کاهش تولید برق در تابستان روبرو می‌کند. این دو موضوع واقعیت‌هایی است که ما با آن مواجه هستیم. بهتر است که از الان بدانیم تابستان کم‌ آبی داریم و صحیح مصرف کردن را از الان آغاز کنیم.

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

سامانه الکترونیکی «نیما» دوشنبه رونمایی می‌شود

ولی‌الله سیف رییس بانک مرکزی با اشاره به نهایی شدن سامانه الکترونیکی «نیما»، گفت: ورود اطلاعات به این سامانه از سال قبل آغاز شده و روز دوشنبه هفته بعد این سامانه به صورت کامل رونمایی می‌شود. وی افزود: سامانه الکترونیکی «نیما» دوشنبه هفته آینده با حضور معاون اول رییس‌جمهور رونمایی می‌شود. اطلاعات این سامانه در حال بارگذاری است. البته عدم ورود به سامانه به معنای ایراد در فرآیند انجام کار نیست.