به گزارش پارس نیوز، 

علیرضا محجوب بعد از ظهر شنبه در همایش هفته کارگر که در پالایشگاه نفت تهران برگزار شد، طی سخنانی گفت: کارگران از اقشار بسیار مهم و فعال و تاثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی هستند، اعتصاب کارگران و ایستادگی آن‌ها در برابر حکومت نظامی نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت، کارگران نترسیدند و همواره برای احیا حقوق خود ایستادند.

نماینده مردم تهران، ری، پردیس، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی بر امنیت شغلی کارگران، معیشت کارگری و افزایش سبد پرداخت کارگری و قدرت خرید کارگران و حمایت از بازنشستگان و تطبیق دریافتی‌های آن‌ها گفت: حدود 4 طرح در کمیسیون کارگری مجلس داریم، که 3 تا از این طرح‌ها مصوب شده و یکی از آن‌ها به صحن رفته و 2 طرح دیگر نیز آماده است.

وی افزود: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اولین روز از هفته کارگر این طرح‌ها را برای دولت و وزارت کار بسیار مهم دانست.

شکاف 60 درصدی در سبد معیشت کارگران

محجوب در خصوص ارتقا معیشت کارگران نیز با بیان این که باید دریافتی کارگران بیش از تورم باشد، اظهار داشت: با زحمات اعضا شورای عالی کار در حال حرکت به سوی ارتقا وضع معیشت کارگران هستیم، در سال 82 توافقی ایجاد شده بود که علاوه بر تورم 10 درصد دریافتی کارگران افزایش پیدا کند که در نتیجه آن 5 سال به نقطه معیشت نزدیک‌تر شویم، که در سال دوم این طرح متوقف شد، اما خوشبختانه در سال جاری مجدداً این طرح در دستور کار قرار گرفت و اکنون در حال حرکت به سوی ارتقا وضع معیشت کارگران هستیم.

وی ضمن تقدیر از گروه کارگری برای تنظیم سبد معیشت کارگران ادامه داد: بین طرحی که در بهبود سبد معیشت کارگران از سوی گروه کارگری ارائه شده با آنچه که وجود داشته، بیش از 60 درصد شکاف وجود داشته است، حتی اگر هزینه نهایی کارگر را نیز اضافه کنیم بیش از 30 درصد شکاف وجود دارد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان تأمین اجتماعی باید همان‌طور که در قانون برنامه نیز به آن اشاره شد قدم‌های اولیه برای هم سان سازی مستمری بازنشسته‌ها را بردارد.

گام نخست در حمایت از کار و کارگر ایرانی افشاگری در خصوص باند بازی‌ها است

محجوب سپس به شعار سال در حمایت از کالای ایرانی: اشاره کرد و گفت: آنچه که مقام معظم رهبری در ابتدای سال به آن اشاره کردند حکم این موضوع را داشت که بسیاری از کارگران و بخش‌های اقتصادی ما از بی‌توجهی، کم توجهی و نادیده گرفتن کالای ایرانی رنجیده خاطر هستند و باید تدبیری برای آن اندیشید، امروز انتظار ما این است که موضوع حمایت از کالای ایرانی را ابتدا از خود شروع کرده و در اجرا و عمل برنامه و مبنای کار خود قرار دهیم.

رییس فراکسیون کارگری مجلس تاکید کرد: نباید به شایعاتی که در مورد بی‌کیفیتی کالای ایرانی در بازار و در میان مصرف‌کنندگان وجود دارد، توجه کرد و گام نخست در حمایت از کار و کارگر ایرانی افشاگری در مورد اقدامات، دست‌ها و باند‌های فساد و قاچاقچی و پیوند‌هایی است که این جریانات را می‌سازند تا کار کارگر ایرانی را از چشم بیاندازند.

رییس فراکسیون کارگری مجلس در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از واحد‌ها و کارگران وبخش‌های اقتصادی ما از بی توجهی و کم توجهی و نادیده گرفتن کالای ایرانی رنج می‌برند بیان داشت: ما باید در ابتدا خودمان این مورد را هدف بگیریم و در اجرا و عمل باید حمایت از کار و کالای ایرانی را در برنامه‌های خود قرار بدهیم و با وجود نقصی که در کالای ایرانی ممکن است دیده بشود، اما نباید از حمایت کالا و کارگر ایرانی دست برداریم.