به گزارش پارس نیوز، 

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو در برنامه چوب‌خط شبکه افق با بیان این که جمع‌بندی جلسه علنی صبح مجلس این بود که باید برای جلوگیری از تلاطم بازار ارز چارچوب مشخصی معین شود، گفت: شرایط کنونی اقتصاد کشور توان چنین نوساناتی را ندارد.

وی با بیان این که نمایندگان مجلس، شخص وزیر و بسیاری از دولتی‌ها به استثنای چند نفر به این مطلب اذعان داشتند، گفت: با توجه به مولفه‌های اقتصادی به راحتی می‌توانستیم به چنین نوسانی فائق بیاییم اما سوء مدیریت مشهود بانک مرکزی مانع چنین موردی شد.

پورابراهیمی با بیان این که در جلسه‌ای که با رئیس بانک مرکزی و رئیس اقتصاد داشتیم به چارچوب مشخصی رسیدیم، اما شب آن روز دولتی‌ها در جلسه بین خود چارچوب متفاوتی را بیان کردند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که در نهایت قرا رشدکه جمع‌بندی بین دولتی‌ها و نمایندگان مجلس صورت گیرد، گفت: فردا صبح کمیته تخصصی متشکل از معاون ارزی بانک مرکزی، معاونت ارزی وزارت اقتصاد و وزارت صنعت، معدن و تجارت با مجلس تشکیل شود و در این مورد ورود تخصصی پیدا کند.

وی گفت: این که اگر برای ساماندهی بازار ارز بانک مرکزی قانون جدید را خواسته باشد حتماً از دولت به صورت لایحه درخواست خواهد شد که آن را تقدیم مجلس کند و در فوریتی به آن رای داده شود.

پورابراهیمی در پاسخ به این سوال که مبنا در چارچوب مورد نظر مجلس همان قیمت دولتی‌ها خواهد بود، خاطر نشان کرد: اما نحوه ورود به بازار ارز به شکلی که اکنون دولت مطرح می‌کند غیرمنطقی است و باید اصلاح شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به راه‌کارهای چگونگی شناسایی افرادی که بیش از 10 هزار دلار دارند نیز افزود: این موضوع مورد تایید ما نیست و دولت آن را مطرح کرده است و چگونگی اجرایی آن را نیز دولت باید پاسخ بدهد.