به گزارش پارس نیوز، 

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری خود که صبح امروز دوشنبه برگزار شد، درباره موضوع مطرح شده در خصوص اصلاح برجام توسط آمریکایی ها و اروپایی ها اظهار داشت: من از تعداد نشست های برخی کشورهای اروپایی با آمریکا اطلاعی ندارم و موضوعات مورد بحث آنها را نمی دانم ولی برجام موضوعی است میان ایران و گروه ۱+۵ و مطالب عنوان شده در رسانه ها سندیت ندارد و گمانه زنی است.

وی درباره حملات اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه گفت: فکر می کنم در خصوص تجاوز رژیم تجاوزگر قدس به سوریه، ایران مواضع لازم را به موقع بیان کرد و این حق مردم سوریه است که در قبال این اقدامات اتخاذ موضع داشته باشند.

قاسمی همچنین درباره سفر اخیر ظریف به دو قاره آفریقا و آمریکای لاتین و دستاوردهای اقتصادی آنها ادامه داد: در جایگاهی نیستم که در حال حاضر در خصوص دستاوردهای این سفر سخنی بگویم ولی قطعا این قبیل سفرها سودمند است و سفر مفیدی بود و تعدادی سند میان دو طرف منعقد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: ما ظرفیت های بسیاری را با آن کشورها به خصوص با برزیل داریم، در نظر داشته باشید زمان می برد امضای قراردادها تا عملیاتی شدن توافقات و این از خواص و ذات همکاری های فنی و اقتصادی است.

وی گفت: امیدواریم در آینده سطح تعاملات اقتصادی بالاتری را با کشورهای آفریقایی و آمریکایی جنوبی داشته باشیم.

ادامه دارد...