به گزارش پارس نیوز، 

سیدحسین نقوی حسینی  ضمن گرامیداشت دوازدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای، گفت: توسعه و رشد دانش هسته ای یکی از موفقیت ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی بوده است.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خوشبختانه تلاش های مستکبران برای جلوگیری از پیشرفت هسته ای ایران به نتیجه نرسیده است، اظهار کرد: اگر چه غربی ها سعی کردند با توافقی به نام برجام در توسعه هسته ای کشورمان اختلال ایجاد کنند اما به اهدافشان دست نیافتند و ایران اسلامی از ظرفیت های توافقنامه مذکور برای پیشرفت و پیشبرد اهدافش استفاده کرد.

وی ادامه داد: بنابراین با توجه به اینکه آمریکایی ها به دلیل نداشتن تحمل پیشرفت ایران، از برجام خارج خواهند شد، اما همچنان خواهان گفتگو با جامعه بین المللی هستیم و اعتقاد داریم حق ملت ایران باید در چارچوب همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و طبق مقررات بین المللی انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در 10 بیانیه خودش همکاری خوب ایران در حوزه هسته ای را اعلام کرده است و امیدواریم سایر کشورها نیز به تعهداتشان عمل کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قطعا توسعه هسته ای ایران قبل از برجام با قدرت و سرعت بسیار زیادی انجام میشد و دستاوردهای خوبی نیز به همراه داشت اما برجام محدودیت هایی را ایجاد کرد؛ باید اذعان کرد که محدودیت ها مانع از رشد این حوزه نشده است./

پایان پیام