به گزارش پارس نیوز، 

 همزمان با فضاسازی های آمریکا علیه برجام، پارلمان اروپا نیز در حال بررسی راهکارهای حفظ و دفاع از این توافق مهم بین المللی برای تضمین منافع اروپا است.
'اوگند فروند' عضو سوسیال دمکرات کمیته روابط خارجی و کمیته فرعی امنیت و دفاع پارلمان اروپا پیشتر در این باره به خبرنگار ایرنا گفته بود: ما در پارلمان اروپا در حال بحث هستیم و از افراد مختلفی از طرف های گوناگون دعوت می کنیم تا ببینیم پارلمان در این زمینه چه اقدامات و کمک هایی می تواند انجام دهد، اما این فرایند هنوز در حال انجام است و باید ببینیم چه نتایجی خواهد داشت.
همچنین 'دیوید مک آلیستر' رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا نیز در دیدار با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بروکسل با اعلام حمایت قوی از برجام گفته بود: ما اهمیت ویژه ای برای همکاری با ایران قائلیم.
مک آلیستر در این ملاقات تصریح کرده بود: قویا از برجام به عنوان یک توافق معتبر بین المللی حمایت می کنیم و معتقدیم اروپا باید در این چارچوب، روابط خود را با ایران گسترش دهد.
این در حالی است که مقام های اتحادیه اروپا و قدرت های عضو سال 1396 برای دفاع از برجام به خط شدند و بارها لزوم حفظ توافق را تکرار کردند، اما آزمون اصلی اروپا در سال 1397 و اقدام عملی فراتر از شعار و حرف در این زمینه است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قرار است تصمیم خود را درباره تمدید تعلیق تحریم ها و ادامه اجرای برجام در 12م مه (22م اردیبهشت) اعلام کند و اعلام کرده در صورت بر طرف نشدن نقایص ادعایی وی در برجام از این توافق خارج می شود.
در این حال مقامات اروپایی ها به تلاش های خود برای حفظ برجام ادامه می دهند. آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه اوایل اردیبهشت به فاصله چند روز با ترامپ در واشنگتن دیدار خواهند کرد.
اروپام**1078**1516**1479