به گزارش پارس نیوز، 

جمشید انصاری پنجشنبه در نخستین نشست شورای راهبردی خوزستان در سرسرای استانداری در اهواز بیان کرد: خوزستان از جمله استان هایی است که برای توسعه دولت الکترونیک پایلوت در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: برنامه اصلاح نظام اداری که به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرده بودیم برای پایان دوره سه ساله تا آخرسال 96 بود که برای دوره سه ساله جدید بازنگری و در چند روز آینده در هیات وزیران مطرح می شود.
وی درادامه گفت: دولت در کوچک سازی موفق عمل نکرده است و قدم های مناسبی در راستای سلامت اداری هم انجام نشده است.
رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه سیستم اداری کشور تنبل است، افزود:
هر چه استان ها کوچک تر باشند نسبت نیروی انسانی به نسبت جمعیت بیشتر است، و متناسب با افزایش جمعیت نیروی انسانی افزایش پیدا نمی کند.
وی ادامه داد: به عنوان مثال خوزستان 5.89 درصد جمعیت کشور را دارد این در حالی است که 6.59 درصد جمعیت کارکنان کشور را دارد و این رقم در مقایسه با استان آذربایجان شرقی که جمعیت کمتری نسبت به خوزستان دارد و 4.89 درصد جمعیت کشور و چهار درصد جمعیت کارکنان اداری کشور را دارد بسیار مناسب است.
وی گفت: همچنین جمعیت کارکنان زیر دیپلم در کشور 7.3 درصد است که این رقم در خوزستان 6.8درصد است؛ همچنین 47.6 درصد نیروهای اداری کشور دارای مدرک کارشناسی هستند که این رقم در خوزستان 47.5 درصد است.
رییس سازمان اداری و استخدامی اضافه کرد: آمار کارکنان اداری در خوزستان نشان می دهد که دولت نگاه خوبی به این استان داشته و البته مواردی مثل وجود صنعت بزرگ نفت از عوامل افزایش نیروی اداری خوزستان نسبت به سایر استان ها شده است.
انصاری درادامه با بیان اینکه از اصلی ترین مشکلات کشور این است که تصور می کنیم منابع می تواند همه برنامه های توسعه را پیش ببرد افزود: در بسیاری مواقع منابع تامین می شود ولی برنامه ها برای حل مشکلات قابل پیشبرد نیستند.
وی با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم معضل گرد و غبار و آلودگی هوا را پیگیری کنیم نیازمند زمان، برنامه ریزی و همچنین مدیریت صحیح تر هستیم، گفت: اگر تصمیم گیری ها و مدیریت صحیح تری در برخی موارد انجام می گرفت شاید برخی اتفاقات رخ نمی داد.
انصاری با بیان اینکه نظام اداری امکان بهره وری از سیستم خود را ندارد افزود: برنامه افزایش بهره وری استان ها در دستور کار است و خوزستان می تواند زودتر وارد این برنامه شود.
وی با اشاره به در دستور کار بودن مبارزه با فساد و ارتقای سلامت در نظام اداری اظهار کرد: فساد باعث اختلال توسعه شده و بر شاخص های اقتصادی تاثیر منفی دارد به همین منظور باید به صورت جدی با آن مبارزه کرد.
وی همچنین با اشاره به بحث آموزش حقوق شهروندی افزود: آموزش حقوق شهروندی برای کارکنان و مردم در دستور کار دولت است تا مردم با حق و حقوق خود در دستگاه های مختلف آشنا شوند.
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور امروز پنجشنبه به منظور حضور در چند نشست با مدیران خوزستان از جمله شرکت در نشست شورای اداری، وارد اهواز شد.
7158/ 6037