به گزارش پارس نیوز، 

شهردار شیراز پنجشنبه 23 فروردین در مراسم رونمایی از یادمان شهدای گمنام با اشاره به اینکه شهادت یک ایثار والا و گمنامی ارزشی والاتر است، گفت: شهدا و جانبازان نماد ایثار، سربلندی و سرافرازی این ملت هستند.

حیدر اسکندرپور خاطرنشان کرد: در سال‌های دفاع مقدس روزهایی بود که رزمندگان برای دفاع به اندازه کافی مهمات نداشتند و جوانان با همان امکانات محدود و با غیرت و از جان گذشتگی این مرز و بوم را حفظ کردند و این چنین ارزش ایثارگری شهدا و جانبازان برای همگان روشن می‌شود.

وی افزود: فرزندان سرفراز این ملت روزهای سختی را پشت سر گذاشتند، برای اینکه ایران، جمهوری اسلامی و عزت مردم حفظ شود و آرزوی دشمن ناکام بماند.

اسکندرپور گفت: حضور مجموعه شهرداری و اعضای شورا در این جلسه یک پیام واحد دارد و آن این است که شهدا متعلق به کل ملت و میراث معنوی ایران بزرگ هستند و مجموعه شهرداری و شورای شهر شیراز جایگاه شهدا و خانواده‌هایشان را قدر می‌دانند و در راه عزت همیشگی آنها همراه و همدل خواهند بود.

شهردار شیراز گفت: یادمان باشد امنیت این جلسه بهاری حاصل عملیات مختلف رزمندگان ما از جمله فتح المبین و کربلای 10 است که در فصل بهار انجام شد.

رییس شورای شهر شیراز با بیان اینکه خداوند در آیات قران کریم، جایگاه ابدی شهدا را تضمین‌ کرده است، گفت: وقتی اولین قطره خون شهید به زمین می‌چکد، همه گناهان او بخشیده می‌شود.

سید احمدرضا دستغیب با اشاره به اینکه همه باید قدردان عظمت و ‌بزرگی شهدا باشیم تا از برکت دعای شهدا توفیق خدمت به مردم حاصل شود، گفت: شهید آیت‌الله دستغیب به عنوان سیدالشهدای فارس با شهادت ثمره یک عمر ممارست تقوایی و مبارزه با نفس، جهل و خرافات را گرفت.

فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز نیز با اشاره به همت بسیج، شهرداری در ساخت و ایجاد این المان، گفت: هنگامی که صحبت از شهید، شهادت ، ایثار و جانبازی به میان می آید نشان از جایگاه رفیع کشور و انقلاب اسلامی در دنیا است، جایگاهی که مستکبرین را مجبور کرده تا در مقابل جمهوری اسلامی لحظه آرام ننشینند و برای هدف قرار دادن و منزوی کردن آرمان‌های امام و انقلاب در منطقه سرمایه گذاری کنند.

سرهنگ موسی زارعی خاطر نشان کرد: اگر بعد از چهل سال در دنیا با افتخار سرمان را بالا گرفته‌ایم، مرهون فداکاری شهیدان و جانبازان هستیم.

به گزارش ایسنا، اسفند سال 93 پیکرهای مطهر 2 شهید گمنام در بوستان امام رضا(ع) شیراز به خاک سپرده شد.