به گزارش پارس نیوز، 

 

«مایک پامپئو» که از سوی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای تصدی سمت وزارت خارجه آمریکا تعیین شده روز آینده بایستی برای کسب این سمت در مجلس سنا حاضر شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس که می‌گوید به بخش‌هایی از سخنرانی پامپئو در جلسه سنا دست پیدا کرده می‌گوید او درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 هم اظهارنظر خواهد کرد.

مطابق این گزارش، پامپئو وعده خواهد داد با متحدان آمریکا برای «اصلاح» توافق هسته‌ای ایران تلاش کند.

او در این جلسه خواهد گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ آماده همکاری با شریکانمان برای اصلاح برجام و رفع معایب فاحش آن است. در صورتی که تأیید صلاحیت شوم، اولویت شخصی فوری‌ام همکاری با شریکانمان است تا ببینم چنین اصلاحی دست‌یافتنی است یا خیر.»

ترامپ حدود یک ماه دیگر با تصمیم‌گیری درباره تمدید یا عدم تعلیق تحریم‌های رفع‌شده علیه ایران ذیل برجام نظر خود را درباره نگاه داشتن کشورش در این توافق هسته‌ای اعلام خواهد کرد.

او در بیانیه‌ای روز 22 دی‌ماه سال گذشته به کنگره آمریکا و کشورهای اروپایی هشدار داد تا موعد 12 می (۲۲ اردیبهشت)، «معایب» توافق هسته‌ای را مطابق میل او اصلاح کنند.

برخی تحلیل‌گران اقدام ترامپ در روزهای گذشته برای جایگزین کردن وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی‌اش با نفرات جدید را خیز او برای خروج از برجام تفسیر کرده‌اند. ترامپ چند هفته پیش ابتدا «رکس تیلرسون» را از سمت وزیر خارجه عزل و به جای وی «مایک پامپئو» را معرفی کرد. صلاحیت پامپئو بایستی در مجلس سنا تأیید شود.

رئیس‌جمهور آمریکا چند روز بعد هم «جان بولتون» را به عنوان جایگزین «هربرت ریموند مک‌مستر» به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید منصوب کرد.