به گزارش پارس نیوز، 

براساس این گزارش، آلبرایت به سی ان ان گفت: تا جایی که می توانم بگویم، راهبردی وجود ندارد. وی افزود: یک مساله این است که در ارتباط با موضوع واقعا فاحش و خاص حمله شیمیایی، اقدامی انجام شود، اما ما به یک راهبرد نیاز داریم و امیدوارم که در زمینه این مساله کاری انجام شود زیرا ما با وضعیت بسیار جدی ای رو به رو هستیم.

آلبرایت با این سخنان به اظهارات توییتری دونالد ترامپ واکنش نشان داد. ترامپ در توییت خود موضعی سخت در قبال روسیه اتخاذ کرد و به مسکو هشدار و آماده باش داد که سوریه هدف حمله موشکی قرار می گیرد. 

آلبرایت در عین حال با توصیف منش روسیه در توییت ترامپ اعلام موافقت کرد و گفت: دستکم رئیس جمهوری این مساله را به رسمیت شناخته است که پوتین (رئیس جمهوری روسیه)، دوست نیست. وی فردی است که برنامه های بسیار متفاوتی برای خاورمیانه دارد و این برنامه ها به طور کلی اموری را شامل می شود که وی برای تضعیف دمکراسی در بخش های مختلف جهان انجام می دهد.

رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در یکی از توییت های خود نوشت: روسیه وعده می دهد موشک های شلیک شده به سمت سوریه را ساقط می کند. روسیه آماده باش، زیرا موشک های دقیق، خوب و هوشمند می آیند.

این پیام توییتری در واکنش به حمله شیمیایی اخیر به منطه دوما واقعا در ریف دمشق منتشر شد که گزارش آن حمله را تروریست های مخالف دولت سوریه پخش کردند.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) اتهام استفاده از سلاح شیمیایی در شهر دوما از سوی نیروهای دولتی این کشور را بی اساس خواند و گزارش داد که تروریست‌های جیش ‌الاسلام با نسبت دادن اتهام به کارگیری سلاح شیمیایی به ارتش سوریه، تلاشی آشکار برای مانع شدن از پیشروی نیروهای دولت سوریه دارند.

روسیه نیز ادعای مطرح شده مبنی بر استفاده از گاز کلر در شهر دوما از سوی ارتش سوریه را رد و اعلام کرد که این ادعا بی اساس و تنها با هدف توجیه حمله نظامی به این کشور مطرح می شود.