به گزارش پارس نیوز، 

کارن پیرس مطرح کرد که پرسید رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته اعلام کرد عربستان سعودی، امارات و قطر حامیان مالی تروریسم بوده اند، آیا طرحی برای پاسخگو کردن آنها دارید یا خیر؟ 

ترامپ روز سه شنبه در دیدار امیر قطر گفته بود «در حال حصول اطمینان از توقف حمایت مالی از تروریسم توسط کشورهایی هستیم که با آنها ارتباط داریم. آن کشورها در حال متوف کردن تأمین مالی تروریسم هستند. این کشورها امارات متحده عربی، عربستان سعودی، قطر و کشورهای دیگر را شامل می‌شوند»

اظهار بی اطلاعی نماینده انگلیس در سازمان ملل در حالی انجام می شود که این کشور و حتی نمایندگی آن در سازمان ملل، با آمریکا روابط بسیار نزدیک دارند و در مساله سوریه و خاورمیانه با هماهنگی کامل اقدام می کنند. 

پیرس که بی نیاز از اظهارات ترامپ، درباره منابع مالی تروریسم به خوبی اطلاع دارد، حاضر نشد درباره آن اظهار نظر کند اما روز گذشته در شورای امنیت سازمان ملل متحد بدون دریافت مستندات موثق و معتبر بین المللی، دولت سوریه را متهم به استفاده از گاز شیمیایی در دوما و پیش از آن در خان شیخون کرد.

او به همراه نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد به دنبال آن بودند تا قطعنامه ای را تصویب کنند که به موجب آن بتوانند دولت سوریه را تحت فصل هفتم قرار دهند و راه تحریم و تهدید بیشتر را علیه این کشور هموار کنند.