به گزارش پارس نیوز، 

در ابتدای دوره پنجم شورای شهر، مهرعلیزاده از گزینه‌های جدی برای تصدی شهرداری تهران بود و برنامه مفصلی را هم در این خصوص به شورای شهر ارائه کرد اما با توجه به اقبال بیشتر اعضای شورای شهر به محمدعلی نجفی، وی هم از کاندیداتوری برای سمت شهرداری تهران کناره‌گیری کرد و بعد از مدتی از سوی دولت، به عنوان استاندار استان اصفهان، انتخاب شد.

اما چند روزی پیش از پایان سال ۹۶ بود که استعفای نجفی از شهرداری تهران بار دیگر نام مهرعلیزاده را به عنوان یکی از گزینه‌های تصدی شهرداری تهران بر سر زبان‌ها انداخت. البته در همان زمان مدیرکل حوزه استاندار اصفهان این خبر را تکذیب کرد و گفت: بنده موضوعی در این باره نشنیده‌ام و قضاوتی نمی‌توانم انجام دهم.

سعید صادقی افزود: استاندار در حال حاضر در حال رتق و فتق امور استان و پیگیری مسائلی از جمله بحث کشاورزان، خشکسالی و.. هستند.

یکی از خبرگزاری‌های کشوری بعد از انتشار نامه استعفای نجفی در کانال خبری خود اعلام کرده بود: ۳ عضو شورای شهر تهران در تماس با مهرعلیزاده از وی درخواست کردند تا آماده خداحافظی از اصفهان و پذیرش سمت شهرداری تهران باشد.

 بعد از انتشار این خبر، طی تماسی با محمد سالاری عضو شورای شهر تهران جویای تصمیم این شورا برای انتخاب احتمالی مهرعلیزاده به عنوان شهردار پایتخت شدیم که سالاری در پاسخ عنوان کرد: در حال حاضر هرگونه گمانه زنی صحیح نیست چرا که باید استعفای نجفی در شورای شهر بررسی و پس از پذیرفته شدن درباره گزینه شهرداری تصمیم گیری کرد.

اما بعد از گذشت حدود یک ماه از این ماجرا امروز محسن مهرعلیزاده تکلیف همه را برای ماندن در اصفهان و یا بازگشت به پایتخت مشخص کرد. 

پس از دیدارهای نوروزی مهرعلیزاده با اصلاح طلبان و همچنین بعد از قبول استعفای نجفی از شهرداری تهران زمزمه حضور وی در ساختمان بهشت قوت بیشتری گرفت اما استاندار اصفهان امروز در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی دو طرح در نیروگاه شهید محمد منتظری اصفهان در جمع خبرنگاران عنوان کرد که از اصفهان نمی‌رود.