به گزارش پارس نیوز، 

مرتضی طلایی  اظهار کرد: نجفی، شخصیت علمی و فرهنگی است و 6 سال هم در سومین دوره شورای شهر تهران حضور داشته و از نزدیک با او کار کرده ام و آشنایی کاملی دارم.

وی تاکید کرد: مهمترین مسئله و مشکلی که نجفی با آن مواجه بود، بحث کسالت است، حتی در شورای سوم باتوجه به اینکه جلسات شورا سه ساعت بود به خاطر دیسک کمرش، بلند می شد و در سالن راه می رفت به خاطر اینکه بتواند در جلسه حضور داشته باشد.

عضو سابق شورای شهر تهران ادامه داد: زمانی هم که در سازمان میراث فرهنگی بود، استعفا داد و به طور روشن علت این استعفا را شرایط جسمی اش عنوان کرد. بنابراین این فرد به جهت مشکلات جسمی، شرایط پذیرفتن مسئولیت سنگین عملیاتی برای شهرداری تهران را ندارد.

وی عنوان کرد: شهر تهران نیاز به مدیر عملیاتی دارد، نه مدیر ستادی؛ پس علیرغم شناختی که اعضای شورای شهر از وی داشتند، سوالی که پیش می آید این است که چرا وی را انتخاب کردند.

طلایی گفت: به اعتقاد بنده این رفتار و اقدام سیاسی بود و اعضای شورای شهر فردی را برای شهرداری انتخاب کردند که شرایط جسمی اش خوب نیست و از این موضوع آگاهی داشتند. طبعا این فرد شرایط لازم برای کار در شهرداری را ندارد.

وی اظهار کرد: نجفی از همان روزهای اول عده و عُده ای نداشت، در واقع فاصله بین مسئولیت های اجرایش خیلی طولانی بود و به این دلیل که کادری دور و بر خودش نداشت، ناچار شد بیاید و تحت فشار و درخواست های متعدد و گوناگونی که از بیرون و درون شورای شهر به او بود، گزینش هایی انجام دهد که، بخش قابل توجهی به خاطر درخواست، فشار و توصیه بیرونی و البته شورا بود.

عضو سابق شورای شهر تهران ادامه داد: حتی در این مرحله برخوردی بین نجفی و اعضای شورا به وجود آمد، شورای شهر هم چون انتظارات آنها را برآورده نکرد، از همان اول با او دچار زاویه شدند و فکر می کنم این مسئله را نمی شود نادیده گرفت.

طلایی تصریح کرد: شورا اگرچه در ظاهر شورای یکدستی است اما در درون شش پارچه است، یعنی حداقل شش گروه در شورا حضور دارند، به نظرم باتوجه به اراده سیاسی که از بیرون بر شورا حاکم است، نجفی را برای شورا انتخاب کردند بعد هم به خاطر اینکه چندان زیربار درخواست های آنان نرفت، با او زاویه پیدا کردند.

وی افزود: به هر حال حجم کار اجرایی شهرداری سنگین است، مدیریتی که سابق بر این از 24 ساعت بالغ بر 18 ساعت خود را تشکیلاتش درگیر کار می کرده، حالا ناگهان با یک توقف و عقب نشینی بزرگی روبرو می شود و طبیعی است که با این روند شهر اداره نمی شود.

وی بیان کرد: توقف در خدمت رسانی و عملیات در شهر آسیب زاست. در این مدت کاری انجام نشده، حرف زیاد زده شده اما کاری که به چشم دیده بشود، وجود نداشته است. به همین علت انتخاب نجفی از همان اول اشتباه بود و در ادامه هم انتظارات شورا از نجفی برآورده نشد.

عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه نجفی توان و قدرت لازم برای کارهای بزرگ در شهر را نداشت، گفت: انگار دستور کار نجفی این بود که به سیاه نمایی گذشته بپردازد و این ها خواستند به هر شکل ممکنی بگویند گذشته سیاه بوده است.

عضو سابق شورای شهر تهران ادامه داد: این مسئله متاسفانه شیوه ای است که برخی افراد و جریان های سیاسی ، پیش می گیرند و در واقع وقتی در مسند قدرت قرار می گیرند، شروع می کنند به فرافکنی و سیاه نمایی برای اینکه ناتوانی و ناکارآمدی خودشان را توجیه کنند.

طلایی عنوان کرد: در طول این مدت نگاه مطلق سیاسی بر شهرداری و شورا حاکم بوده، و پیامدهای این نگاه باعث شد که نجفی ناچار به استعفا شود و شورایی ها شروع کردند به اتهام زدن به جریانات سیاسی که نمی گذارند این فرد کار کند در حالی که این چنین نبود.

وی تاکید کرد: شورا دارد نجفی را قربانی مقاصد سیاسی خودش می کند برای اینکه اتهام عدم انتخاب درست شهردار را از گردن خودش رد کرده و سلب مسئولیت کند.

طلایی گفت: بیشتر فشارهای بیرونی از کل جریات اصلاحات در این زمینه نقش دارد و شورا در درون خودش تصمیم گیری نمی کند و با بیرون خودش را هماهنگ می کند بنابراین من فکر نمی کنم که بتوانیم بگوییم انتخاب نجفی و بعد عدم پذیرش استعفای نجفی در اراده و اختیار شورای شهر بوده باشد و این مسائل از بیرون مدیریت می شود.