به گزارش پارس نیوز، 

، «وندی شرمن» قائم مقام سابق وزارت خارجه آمریکا و سرپرست تیم مذاکره‌کننده این کشور در گفت وگوهای هسته‌ای با ایران طی یادداشتی در روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در خصوص «جان بولتون» مشاور جدید امنیت ملی کاخ سفید نوشت، که بولتون از حمله 2003 به عراق دفاع کرد و از حمله به کره شمالی نیز حمایت می‌کند. وی معتقد است که آمریکا باید سالها قبل به جای مذاکره درباره برجام به منظور جلوگیری از دستیابی ایران به یک سلاح هسته‌ای، این کشور را بمباران می‌کرد.

شرمن در این یادداشت سپس ادامه داد، توافق هسته‌ای از زمان اجرایی شدن در سال 2016، مسیر ایران به سوی یک سلاح هسته‌ای را مسدود کرده است و از یک رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه جلوگیری کرد.

وی درباره پایبندی ایران به برجام نوشت، با هرحساب، ایران به توافق پایبند است و متعهد است که هرگز به یک سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند و خود را در معرض نظارت‌ها و راستی‌آزمایی‌های دقیق قرار دهد.

وی سپس بدینگونه تصریح کرد، با اینحال، ترامپ ظاهراً متعهد به از بین بردن این توافق است. انتصاب بولتون تنها استحکام‌بخش این انتظار است که عمر برجام کوتاه است.

وی ادامه داد که 12 می، ضرب الاجل بعدی رئیس‌جمهور برای تمدید تعلیق تحریم‌های ایران و تصدیق پایبندی ایران به برجام است، اگر رئیس‌جمهور چنین نکند، احتمال از بین رفتن برجام بسیار زیاد است.

شرمن ادامه داد، در وهله اول و مهم‌تر از همه، احتمالاً سریعتر و بدون محدودیت برای غنی‌سازی اورانیوم پیش می‌رود، سپاه پاسداران اعلام خواهد کرد که غرب هرگز قابل اعتماد نبوده است.

این مقام سابق وزارت خارجه آمریکا در خصوص پیامدهای از بین رفتن برجام گفت که این مسئله می‌تواند امنیت رژیم صهیونیستی و دیگر همپیمانان آمریکا را در معرض خطر قرار دهد.

وی بعد از آن نتیجه گیری کرد که در پی این پیامدها، درخواست‌های آمریکا برای اقدام نظامی علیه ایران بعنوان تنها گزینه موجود افزایش می یابد و با توجه به اینکه بولتون، هدایت شورای امنیت ملی آمریکا را برعهده خواهد داشت، توقف پیشروی به سوی یک درگیری نظامی دشوار خواهد بود.