حمیدرضا شکوهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارس نیوز درباره شعارسال اظهارداشت: شعار "حمایت ازکالای ایرانی"موضوع بسیارمهمی است که بارها درباره ضرورت انجامش درجامعه صحبت شده است و انتخاب آن به عنوان شعار سال ازسوی رهبر انقلاب باعث می شود بیشتربه این موضوع توجه شود.

وی ادامه داد: "حمایت از کالای ایرانی "جنبه های مختلفی دارد که بایستی به طور همه جانبه آن رامورد توجه قرار داد وامیدواریم این مهم در  حد شعار باقی نماند و عملیاتی شود.

شکوهی تصریح کرد: یک سوی عملیاتی شدن شعار سال مردم هستند که با خرید کالاهای ایرانی می توانند به شعار سال تحقق بخشند و ازسوی دیگر کیفیت کالای ایرانی نیز باید ارتقا یابد.

عضو دفترسیاسی حزب مردمسالاری تاکید کرد: دولت برای تحقق شعار "حمایت ازکالای ایرانی" حمایت ازمجموعه های تولیدی و صنعتی راهرچه بیشتر در دستور کارقراردهد تا کارگران ایرانی هم بتوانند در این مجموعه ها فعالیت کنند و کالای ایرانی معتبرو باکیفیت تولید کنند.

وی بابیان اینکه مابرندهای زیادی مانند ارج،آزمایش و پارس داشته‌ایم که در طول این سالها متاسفانه تنها از برخی ازآنها یک نام باقی مانده است، افزود: این دیگرمربوط به مردم نیست و مسئولان امر باید دست به دست هم دهند و موانع تولید باکیفیت محصولات داخلی راازبین ببرند و شرایط سهولت کار در کشور رافراهم کنند.

شکوهی خاطرنشان کرد: براساس آمارهای سالانه گمرک، شاهد واردات میلیون ها دلار انواع کالاهستیم که خیلی از آنها لزومی برای وارداتش وجود ندارد و درداخل نیز تولید می شود و یا امکان تولیدش وجود دارد درحالی که متاسفانه باخنده ازکنار آن می گذریم و گاهی هم ازاین  موارد، لطیفه ساخته می شود .

مابرندهای زیادی مانند ارج،آزمایش و پارس داشته‌ایم که در طول این سالها متاسفانه تنها از برخی ازآنها یک نام باقی مانده است، این دیگرمربوط به مردم نیست و مسئولان امر باید دست به دست هم دهند و موانع تولید باکیفیت محصولات داخلی راازبین ببرند و شرایط سهولت کار در کشور رافراهم کنند

عضو دفترسیاسی حزب مردمسالاری تاکید کرد: باید یک عزمی ایجاد شود و همچنین امکان سنجی صورت بگیرد که از کالاهایی که وارد کشور می شود همانهایی باشند که ،امکان تولیدش در کشور وجود نداشته باشد و درعین حال از کالاهای داخلی و شرکتها و تولیدکنندگان آن، حمایت شود تا درداخل کشور تولید شود وشاهد  رونق گرفتن تولید داخل باشیم .

 شکوهی عنوان کرد: برای تحقق شعار سال باید جلوی واردات کالاهای مشابه تولید داخل رابگیریم و درضمن از تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی نیز حمایت کنیم

وی تاکیدکرد: ارائه وامهایی با سود کم و برداشتن  بوروکراسی ازجلوی پای سرمایه گذاران داخلی وهمچنین سرمایه گذاران داخلی که خارج ازکشور هستند به تحقق شعار حمایت ازکالای داخلی کمک می کند.

عضو دفترسیاسی حزب مردمسالاری افزود: برای تحقق شعار سال لازمست فراتراز شعار به آن نگاه کنیم و با هدف انگاشتن آن،نقشه راهی رابرای رسیدن به آن ترسیم کنیم.