گروه تحلیلی خبری "پارس" _ حسن رضایی: جمهوری اسلامی در طول تاریخ 40 ساله خود، بیش از آنکه تحت تاثیر فشارهای بیرونی به زحمت بیفتد، از داخلی ها زخم دیده است. داخلی هایی که نه غیرخودی، که روزگاری از فرزندان انقلاب محسوب می‌شدند. این تقدیر البته منحصر به جمهوری اسلامی نیست، بلکه آن را می توان به تمامی جنبش های اجتماعی، تمدن ها و انقلاب های تاریخ دور و معاصر هم تعمیم داد.

تمایز جمهوری اسلامی در این میان اما همانا پایداری بی نظیر آن بر آرمان های ابتدای تولد، علیرغم تمامی معضلات درونی و بیرونی بوده است. از راه مانده ها، بریده ها، از نفس افتاده ها و طلبکارها اما همیشه برای حمله به انقلاب خمینی(ره)، سعی کرده اند این حقیقت را وارونه جلوه دهند. برای این سخن می توان مصداق های متعددی مطرح کرد.

بزرگترین مصداق را اما شاید بتوان فردی دانست که در بین مراجع شیعه، مفصل ترین کتاب را در باب تشریح اصل ولایت فقیه نگاشته است. مرحوم منتظری علیرغم تمام نظریه پردازی های خود در باب حجت بودن حرف ولی فقیه در غیاب امام معصوم(ع)، روزی خود در برابر ولی فقیه زمان قرار گرفت و امام(ره) امت را به جایی رساند که مرگ خویش را از خدا طلب می کرد.

امام(ره) در نامه عزل مرحوم منتطری نوشت:« از خدا می‌خواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمل عطا فرماید و او را بخشیده و از این دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت دوستان را بیش از این نچشد.» منتظری البته در این مسیر تنها نیست و بسیاری چون او که زمانی از یاران انقلاب و امام(ؤه) محسوب می شدند، حالا به روشنی در برابر انقلاب ملت ایران ایستاده اند.

مسئله محمود احمدی نژاد و نامه نگاری های وقیحانه این روزهایش به رهبر انقلاب نیز چیز تازه ای نیست. احمدی نژاد در مسیر گندم نمایی و جوفروشی خود البته کمک بزرگی به افکار عمومی کشور و دوستداران احتمالی دیروزش کرده است.

احمد‌ی‌نژاد شاید متاثر از فال‌بینی های دوستان اطرافش، زمان را گم کرده و نمی داند اکنون قرن 21 است اما فراموشی احمدی نژاد چیزی را عوض نمی کند. ما اکنون در عصر جمهوری اسلامی قرار داریم و مردم پاکار این انقلاب، برای حراست از جمهوری شان، افراد بزرگتر از او را نیز سر جای خود نشانده اند!

او که همواره خود را فردی چون دیگر افراد ملت ایران خوانده است، حالا علناً با توهین به قانون اساسی کشور به عنوان میثاق همگانی ملت، در کمال شگفتی، خواستار تعطیل کردن مجلس شورای اسلامی و البته ابطال نتایج مردم در انتخابات ریاست جمهوری اخیر شده است! حالا سوال مشخص از احمدی نژاد می‌تواند این باشد که اگر به راستی شما فرقی بین خود و دیگر آحاد ملت قائل نیستید، آیا می پذیرید هم اکنون شما را به ریاست جمهوری منصوب و دوستان تان را به مجلس بفرستیم، ولی فردا روز در پاسخ درخواست مشابه کارگری ساده نیز، مجدداً مجلس و دولت را منحل کنیم؟!

احمدی نژاد علناً با توهین به قانون اسساسی کشور به عنوان میثاق همگانی ملت، در کمال شگفتی، خواستار تعطیل کردن مجلس و البته ابطال نتایج مردم در انتخابات ریاست جمهوری اخیر شده است!

 پاسخ روشن است! احمدی نژاد اکنون به مانند فردی شده که معنا و مفهوم قانون اساسی و رای مردم در نظرش، پشیزی ارزش ندارد. شرایط ایده آل از نظر او آن است که ما با زیر پا گذاشتن همه روال های قانونی، زمام امور کشور را در کف باکفایت او و دوستان عزیزش بگذاریم تا رسماً اقدام به تاسیس سلسله «محمودیان» نماید.

احمد‌ی نژاد شاید متاثر از فال‌بینی های دوستان اطرافش، زمان را گم کرده و نمی‌داند اکنون قرن 21 است! فراموشی احمدی نژاد اما چیزی را عوض نمی کند. ما اکنون در عصر جمهوری اسلامی ایران قرار داریم و مردم پاکار این انقلاب، برای حراست از جمهوری شان، افراد بزرگتر از او را نیز سر جای خود نشانده اند!