گروه تحلیلی خبری "پارس" _ حسن رضایی: وضعیت زلزله زدگان کرمانشاه خوب نیست. این واقعیت، نه محتاج توضیح است، نه نیازمند اثبات! نمایش سلبریتی ها هم خیلی زود به پایان رسیده، همه به خانه های گرم و نرم شان برگشته، پای شومینه قهوه می نوشند. درد و زخم و سرما اما همچنان در کرمانشاه بیداد می کند. زمستان کردستان و مناطق غرب کشور برای کسانی که به این مناطق سفر کرده اند، آشناست!

فی الواقع، برای درک واقعی معنی زمستان، باید در این مناطق بود و دید! مقدمه تا همین جا هم زیادی شده، بهتر است به اصل موضوع بپردازیم: شما باور می کنید یک نفر وسط این سوز سرما، مبلغ متنابعهی پول زلزله زدگان را به رسم خزانه داری آمریکا در حساب شخصی اش بلوکه کند؟ که چه؟ که بعدها با همان پول، مجتمع فرهنگی، سینما و کذا برایشان بسازد؟

وضعیت زلزله زدگان کرمانشاه خوب نیست. این واقعیت، نه محتاج توضیح است، نه نیازمند اثبات! نمایش سلبریتی ها هم خیلی زود به پایان رسیده، همه به خانه های گرم و نرم شان برگشته، پای شومینه قهوه می نوشند. درد و زخم و سرما اما همچنان در کرمانشاه بیداد می کند.

باور کردن چنین موردی سخت است، ولی واقعیت دارد. صادق زیباکلام، چهره شناخته شده اصلاح طلب، این روزها همزمان با فوت سومین کودک کرمانشاهی بر اثر سرمازدگی، اینگونه از رویاهایش درباره ساخت دهکده موسوم به امید در مناطق زلزله زده حرف می زند:«برخی از مسئولین با توجه به مقدار پولی که جمع شده، پروژه را دست‌نیافتنی می‌دانند. یکی از استدلال‌هایشان آن است که من وسط کار می‌مانم و کار را نصفه‌نیمه رها می‌کنم و مصیبتش می افتد بر گردن مسئولین!» اینها اما برای زیباکلام قانع کننده نیست و او اخیراً طی حضور کوتاهی در منطقه کرمانشاه، بار دیگر بر جدیت خود در این زمینه تاکید کرده است.

همه اینها در حالی است که 3 میلیارد و 400 میلیون تومان پول واریزی مردم به حساب زیباکلام، نه برای تحقق رویاهای او، که برای رفع نیازهای فوری زلزله زدگان بوده است. نیازها هم کم نیست و یکی دو تا نیست! مثلاً محمدهادی ایازی؛ معاون اجتماعی وزیر بهداشت سوم بهمن ماه جاری گفته است:« مهم ترین مشکل زلزله زدگان ، وضعیت اسکان آنان در چادر است اما یک مشکل دیگر، کافی نبودن حمام و دستشویی است.» عده زیادی از زلزله زدگان، هنوز هم در چادر سکنی گزیده اند. زیباکلام اما گوشش به این حرف ها بدهکار نیست. او معتقد است افرادی که عزیزترین کسان خود را از دست داده اند، باید فعلاً درد در به دری، سرمای استخوان سوز و زندگی میان گل، شل و برف را تحمل کنند تا آبدیده شوند و او بعداً برایشان سینما بسازد!

3 میلیارد و 400 میلیون تومان پول واریزی مردم به حساب زیباکلام، نه برای تحقق رویاهای او، که برای رفع نیازهای فوری زلزله زدگان از جمله وضعیت اسکان آنان در چادر  و کافی نبودن حمام و دستشویی است

همه اینها در حالی است که هزینه خرید هر کانکس و نجات مردم مظلوم کرمانشاهی از سوز وحشی سرمای این روزها، تنها و تنها 3 میلیون تومان است! زیباکلام البته در این میدان تنها نیست. چنانکه فرهاد تجری یکی از نمایندگان مردم مناطق زلزله زده در مجلس، در همین زمینه گفته است:« به‌رغم کمک‌های زیادی که برای زلزله‌زدگان استان کرمانشاه، توسط هنرمندان و ورزشکاران شاخص یا همان سلبریتی‌ها از مردم جمع‌آوری شد، این کمک‌ها به خوبی بین حادثه‌دیدگان توزیع نشد و می‌توان گفت که ردپایی از این کمک‌ها دیده نمی‌شود!»

 جالب اما اینجاست که جماعت همیشه طلبکار سلبریتی و چهره های اصلاح طلب، بدون آنکه خم به ابرو بیاورند، با نادیده گرفتن بی عملی دولتی که خود بر سر کار آورده اند، در شبکه های اجتماعی باز هم با لحنی طلبکارانه حرف می زنند که کسی به مردم کرمانشاه نمی رسد! در این میان البته برخی رسانه های اصلاح طلب نیز با زیر پا گذاشتن تمام اصول وجدانی و حرفه ای امر خبر، با وقاحت تمام به دفاع از اقدام زشت و غیرعقلانی زیباکلام مشغول شده اند. این وسط ظاهراً تنها کسی که مقصر است، نه دولت و اصلاح طلبان، که خواجه حافظ شیرازی است!