پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- از اغتشاشات دی ماه حدود چهل روز میگذرد،هنوز دلسوزان انقلاب گزارش قانع کننده ای از مسئولین ذیربط نشنیده اند و مجموعه ای از دلایل اقتصادی، اجتماعی و امنیتی به صورت معماهایی مطرح و بلافاصله از روی تابلو افکار عمومی کنار میروند .

 علت اصلی هم تفاوت ماهوی دلایل ارائه شده با شکل واقعی بحران آفرینی  دیده شده در صحنه عملیاتی جامعه است .

 مجموعه های متشکل، آموزش دیده و سریع الانتقال در براندازانه ترین اقدامات تخریبی هرچه خواستند انجام دادند و صحنه را ترک کردند . هنوز این ابهامات امنیتی در ذهن ها باقی است که طرحهای با پشتوانه و منظم دیگری چون عملیات هماهنگ استهزاء حجاب، حمله به مراکز دینی و مذهبی و آتش زدن آنها نیز خبر از ارکستر و همخوانی وسیع تدارک دیده شده ای برای اجرای سرود براندازی همراه دارد .

 دقیقا در همین بزنگاه گویا قرار است همه گسل های ضعیف و قوی امنیتی جامعه نیز عامدانه تحریک و فعال شوند، چه در زمینه های نارضایتی های صنفی و معیشتی و چه موضوعات دسته چندم نحله های فکری، قومی و عشیره ای که امروز نمونه اش را در خیابان پاسداران شاهد بودیم .

امری که قطعی مینماید مهندسی هوشمندانه این تحریکات از درون است که کار مقابله با آن را سخت نموده است . با توجه به افتخار آفرینی های عظیمی که انقلاب اسلامی در خنثی سازی فتنه های بزرگ منطقه ای طی سال اخیر شاهد آن بوده و کینه توزان محور عبری عربی را به بیان علنی و بدون پرده تهدید کشاندن جنگ به داخل ایران وادار نموده است، این تحریکات ،عملیاتی هوشمندانه و انتقامجویانه به نظر میرسد تا بزرگترین مدعی نظام مند نمودن امورجهان و نجات آن را دست بسته ساده ترین مشکلات داخلی خود معرفی نماید.

ترور دانشمندان هسته ای در پایتخت و حملات خمپاره ای به شهر تهران نیز دقیقا در موقعیت هایی مشابه و پشتگرم به اطلاعات دقیقی از داخل و در مناسب ترین زمان ها انجام می گرفت .

فرصت حل کردن معماهای نه چندان سخت امنیتی به روش حدس و خطا زمان را به نفع تصمیم سازی های تحمیلی دشمن جلو می برد، لذا توصیه میشود مرکز اصلی پدافند اطلاعاتی و امنیتی کشور و نظام به دور از تعارفات و بی فوت وقت اجرای عملیات قلع و قمع بازوان اجرایی دشمن و کور کردن عیون نفوذی را در راستای عملیات اصلی انهدامی علیه جبهه اطلاعاتی خصم که کاملا جری و بی محابا و با شمشیر عریان به معرکه آمده است آغاز نموده و فرصت تحریک گسل های امنیتی داخلی را از آن گرفته و نقشه اصلی او را خنثی نماید .