وبگاه آمریکایی مینت پرس نوشت: وزارت امور خارجه آمریکا به منظور بهره‌داری از ناآرامی‌ها در ایران بیش از یک میلیون دلار هزینه کرده است.

این وبگاه آمریکایی نوشت: اسناد دولت آمریکا برملا کرد که این کشور، تحت پوشش برنامه‌های «ترویج دموکراسی» به دنبال «تغییر حکومت» در ایران است.  در اواخر سال 2017 میلادی، چندین شهر در ایران شاهد ناآرامی‌هایی بودند که شامل تهران، پایتخت این کشور، نیز می‌شد. طیفی از اسناد رسمی اخیرِ دولت آمریکا که از سوی «خدمات تحقیقاتی کنگره آمریکا» منتشر شده است، رویکرد دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا را در قبال تلاش برای ایجاد تغییرات در ایران به ‌خوبی روشن کرده است.

ترامپ اخیرا به متحدان اروپایی آمریکا و همچنین به کنگره این کشور شصت روز مهلت داده است که اگر «معایب فاجعه‌آمیز» برجام را رفع نکنند، دولت آمریکا تحریم‌های هسته‌ای (یکجانبه) آمریکا را علیه ایران، بار دیگر بر این کشور تحمیل خواهد کرد، که به معنای خروج آمریکا از این توافق بین‌المللی خواهد بود.

سندی از وزارت امور خارجه آمریکا به دست آمده است که آمریکا، نه تنها در نظر دارد از ناآرامی‌های اخیر در ایران بهره برداری کند و برای این کار بیش از یک میلیون دلار هزینه کرده است، بلکه می‌خواهد حتی از بحران کم‌آبی در ایران، به عنوان حربه‌ای در راستای کشاندن مردمِ معترض به خیابان‌ها استفاده کند.