پایگاه تحلیلی خبری «پارس» -  برف و باران در این روزهای زمستانی در حالی بلای جان تهرانی ‌ها شده است که مسئولان شهری تنها در حال نوشابه باز کردن برای خود هستند، شهردار تهران از زبان استاندار به خود نمره 18 می‌ دهد و استاندار پس از اطلاع درباره اظهارات نجفی نمره را به 20 و بالاتر می ‌رساند و در این میان خبری از نمره مردم به تیم شهری نیست.

در شرایطی که شهروندان تهرانی برای عبور و مرور در معابر تهران به خاطر بارش یک روزه برف همچنان در رنج و عذاب هستند، هیچ فردی پاسخگوی وضعیت فعلی نیستند.

شورای شهر تهران هم در حالی که می‌خواهد وجهه نظارتی خود را بر شهرداری در ظاهر هم که شده است، ایفا کند، در کنار پیگیری برای عدم نصب تبلیغات در اتوبوس‌های شهری و نامگذاری خیابانی به نام مصدق از عملکرد شهرداری در برف‌روبی از معابر انتقاد کردند، تا جایی که محسن هاشمی اعلام کرد متاسفانه شهرداری تهران نسبت به برف‌روبی و آماده‌سازی کوچه پس کوچه‌ها عملکرد خوبی را نداشت.

اما در این شرایط نجفی شهردار تهران برای انجام وظایف خود از دانش آموزان دبیرستانی کمک ‌طلبید و در عین حال به خود نمره بالایی در مدیریت بحران داد.

هرچند انتظار زیادی هم از شهردار نمی‌توان داشت و وی در وقوع زلزله احتمالی در تهران نیز مفقود بود و عملا نتوانست کاری برای شهروندان تهرانی انجام دهد، هرچند بارش یک روزه برف در روزهایی گرفته و غمبار تهران که آلودگی هوا راه نفس مردم را گرفته بود می‌توانست اتفاق نادری باشد اما ناکارآمدی شهرداری و غافلگیر شدن این مدیران کارنابلد موجب شد تا این شیرینی در کام مردم تلخ شده و عملا زندگی انان مختل شود.

حالا مسئولان شهری به جای اینکه در مقام عذرخواهی برآمده و از مردم بابت عملکرد ضعیف خود عذرخواهی کنند، با تعریف و تمجید سرخود را مانند کبک در برف فرو کرده و واقعیت سختی کار در کلانشهر تهران را شوخی گرفته‌اند.

محمدعلی نجفی شهردار تهران با ژست طلبکارانه‌ای اعلام کرد به خودم نمره نمی دهم اما استانداری به عملکرد شهرداری در برف اخیر نمره « ۱۸» داده است.

اظهارات نجفی در حالی بیان شد که استاندار تهران  هم بی توجه به وضعیت معابر شهری که هنوز پس از چندین روز یخ زده است و از برف پاک نشده است، به عملکرد مجموعه شهرداری تهران شامل کارگران و پرسنل در روزهای برفی نمره 20 داد.

محمد حسین مقیمی، استاندار تهران  درباره عملکرد شهرداری تهران در روزهای برفی گفت: در شبی که برف بارید، حتی با وجود سرمای شدید، اگر وارد خیابان‌های شهر می‌شدید به صورت قطعی کامیون و ماشین آلات شهرداری تهران را مشاهده می‌کردید که در حال عملیات برف‌روبی و شن و ماسه‌پاشی بودند.

 

مقیمی تاکید کرد: من نمی‌دانم نمره 18 از کجا آمده، ولی به جای 18 به مجموعه شهرداری تهران شامل کارگران و پرسنل شهرداری که در حال عملیات برف روبی برای عدم بسته شدن خیابان‌ها بودند، نمره 20 و بالاتر می‌دهم.

استاندار تهران با اشاره به عملکرد شهرداری تاکید کرد: برفی که بارید؛ علاوه بر حجم بالا دارای آب زیادی بود باعث یخبندان شد. شهرداری از همان ساعات تلاش کرد و از عملکرد شهرداری در برف اخیر رضایت دارم.

تعریف و تمجیدهای شهردار و استاندار تهران و نوشابه باز کردنشان برای یکدیگر در حالی ادامه دارد که حجت الاسلام منتظری، دادستان‌کل کشوربا انتقاد از مدیریت شهری و دولتی پس از بارش برف اخیر گفت: اگر مدیران مدبر و توانمند باشند نباید اجازه دهند حوادثی بسیار طبیعی و معمولی به جریانی تبدیل شود که دشمن در آن سوءاستفاده کند. ما در این روزها دیدیم یک برفی آمد و ضعف مدیریت آنجایی بود که ایجاد نارضایتی در مردم کردند.

وی ادامه داد: ما امیدواریم که ان‌شاءالله این ندانم‌کاری‌ها مغرضانه و عامدانه نباشد ولی باید مسئولان و مدیران بدانند اگر نمی‌توانند شهری کلان را درست مدیریت کنند کنار بروند و آن را رها کنند یا اگر مسئول یک وزارت‌خانه و دستگاه نمی‌تواند به‌درستی مدیریت داشته باشد باید عذرخواهی کرده و کار را به افراد توانمند دیگر بسپارد. مدیران ما باید بدانند حقوق می‌گیرند تا در صحنه حاضر شوند و مشکل را حل کنند نه اینکه پشت میزشان بنشینند و چای بنوشند.