پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- علی علیزاده- مارک دوبوویتس،  یکی از وحشی‌ترین صهیونیستهای طرفدار حزب لیکود در بنیاد دفاع برای دموکراسی: «دولت ترامپ باید در حمایت از مردم شجاع ایران بیانیه‌ صادر کند. اوباما سال۸۸ ساکت بود و شرم ابدی را خرید. اشتباه فجیعش را تکرار نکنید»

بیانیه رسمی هدر ناورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:  «ما اخبار تظاهراتهای صلح‌امیز متعدد توسط شهروندان ایران در شهرهای مختلف را دنبال میکنیم. رهبران ایران کشوری ثروتمند با تاریخ و فرهنگی غنی را به یک کشور یاغی ضعیف شده تبدیل کرده اند که صادرات اصلی خشونت، خونریزی و آشوب است. همانطور که پرزیدنت ترامپ گفته است، قربانیان اصلی رهبران ایران مردم خود ایران هستند. دولت آمریکا دستگیری تظاهرکنندگان صلح آمیز را به شدت محکوم میکند. ما همه دولتها را دعوت میکنیم تا مردم ایران و مطالباتشان برای حقوق اولیه و پایان فساد را حمایت کنند. در ۱۴ ژوین ۲۰۱۷، وزیرخارجه تیلرسون در مقابل کنگره شهادت داد که او «عناصری داخل ایران را که به گذار صلح آمیز نظام منتهی شود را حمایت میکند. آن عوامل آنجا هستند، به یقین میدانیم.» وزیرخارجه امروز حمایت عمیقش برای مردم ایران را تکرار میکند.»

تام کاتن، سناتور ایران-ستیزی که با کمک۹۶۰ هزار$ اسراییل انتخاب شد: «حتی بعد میلیاردها دلار که از رفع تحریم درآوردند، آیت‌الله‌ها هنوز نمی‌توانند مایحتاج اولیه مردمشان را تامین کنند چون احتمالا همه پول را در یمن، سوریه، عراق و لبنان خرج کرده‌اند.»

پل رایان رییس مجلس و از مخالفان اصلی تحقیق درباره نقش دولت تروریستی سعودی در ۱۱سپتامبر: «مهم است تظاهرات بدون خشونت ایران را حمایت کنیم. این نتیجه نظامی است که تمرکزش بیشتر روی تکیه کردن به سازمانهای تروریستی است تا پاسخ به بدبختی‌های شهروندانش»

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا: گزارشهای بسیاری از تظاهرات مسالمت آمیز توسط شهروندان ایرانی که از فساد و از بین رفتن سرمایه ملی با سرمایه گذاری روی تروریسم در خارج از کشور. حکومت ایران باید به حقوق شهروندانش، از جمله حق بیانشان احترام بگذارد. دنیا زیرنظرتان دارد.»

از نزدیک بینی غیردیپلماتیک، دخالت جویی گستاخانه و پایکوبی عجولانه این پیامها که تنها و تنها نشانه ناآشنایی دستگاه دیپلماسی آمریکا با ایران است با شکر براین موضوع که دشمن ما این‌بار چنین نادان است می‌گذریم و منتظر پاسخ محکم وزارت خارجه ایران می‌مانیم. اما شباهت و هماهنگی محتوای پیامهای وزارت خارجه تیلرسون و توییت دونالد ترامپ با تندروترین صهیونیستهای واشنگتن مثل تام کاتن و مارک دوبوویتس و پل رایان قابل تامل است. همه آنها سعی کرده‌اند نارضایتی تظاهرکنندگان معترض را به هزینه‌های دفاعی ایران وصل کنند. به آنچه آمریکاییان آن را تروریسم می‌خوانند ولی آنچه هر تحلیلگری میداند چیزی نیست جز دفاع غیرکلاسیک ایران از طریق متحدان منطقه‌ایش مانند حزب‌الله لبنان. کمدی دنیای مدرن به سرکردگی آمریکا را ببین. رییس جمهور آمریکایی که سالانه هفتصد میلیارد دلار هزینه نظامی‌اش است و کشوری را از سلطه نظامیش در امان نگذاشته دست به دامن شبکه‌ اجتماعی توییتر میشود تا افکار عمومی ایرانیانی را تحریک کند که سال گذشته هزینه دفاعیشان تنها دوازده میلیارد دلار بوده‌است. حالا دلیل سالها سرمایه‌گذاری رسانه‌های دشمن برای تبلیغ شعار «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» مشخص و روشن میشود.

سوال واقعی که باید پرسید این است که حزب الله و یا بقیه متحدان عقیدتی ایران که سالانه کمکی اندک از ایران میگیرند برغم کوچکی بودجه‌هایشان چه نیروی عجیبی و عظیمی دارند که آمریکا و اسراییل و عربستان با بزرگترین بودجه‌های نظامی جهان و یا زرادخانه‌های اتمی  تا این حد خود را وقف نابود کردن و وقف قطع ارتباطشان با ایران کرده‌اند؟‌ اگر هیچ علت روشنی هم در دفاع نامشروط ازین متحدان منطقه‌ای نداشتیم، همین تمرکز دشمنان بر روی این رابطه باید مطمینمان میکرد که امنیت و هستی و آینده ما در گروی این است که لحظه‌ای دستمان را از دست این متحدان منطقه‌ای مان در نیاوریم.

پ.ن: سالهای متمادی به ویژه بعد از ۸۸ بسیاری از ایران‌ستیزان در غرب می‌گفتند اولویت جامعه ایران آزادی و سقوط نظام جمهوری اسلامی است. میگفتند اگر ایران تحریم اقتصادی شود، مردم ایران نه تنها غرب را سرزنش نمیکنند که از تحریمها استقبال میکند. حالا در دو روز گذشته همدردان وضعیت معیشتی و اقتصادی ایرانی شده‌اند که علت‌العلل مسائلش تحریم‌های ظالمانه غرب و حذف نشدن‌شان بعد از برجام است. اینها قاتلانی هستند که بیصبرانه به صحنه جنایت خودشان برگشته‌اند.