به گزارش پارس ، به نقل ازمهر، " کارل تئودور تسو گوتنبرگ" ، وزیر دفاع سابق آلمان در گفتگو با روزنامه اتریشی" کوریر" درباره تفاوت برخورد اروپا و آمریکا با بحران اظهار داشت: برخی تفاوتها در این راستا وجود دارد و آن بیزاری آمریکا از برنامه های ریاضتی و کار کردن با ابزار پولی بسیار هنگفت و باورنکردنی است.

وی در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت که من شک دارم که راه حل آمریکا در غلبه بر بحران در طولانی مدت کارساز باشد و تاثیر کوتاه مدت دارد اما مسائل بزرگ مانند کوه بزرگ بدهی ها را حل نمی کند. اما همچنین یک تفاوت احساسی بزرگ هم در این راستا بین آمریکا و اروپا وجود دارد.

گوتنبرگ در ادامه اظهار داشت: حتی اگر بحران امری بدیهی باشد، در آمریکا همواره یک وضعیت کاملا مثبت نشان داده می شود. شعار آنها این است که ما خلق می کنیم. اما در اروپا ما رغبت داریم که خود را در یک بحران عمیق حس کنیم.

وی افزود: ما می توانیم حداقل در برخی زمینه ها سالم تر سخن بگوییم. برای این منظور ما هنوز به امکانات و چیزهای بیشتری نیاز داریم.

این مقام سابق آلمان امکان یک حرکت نزدیک و هماهنگ میان همه ۲۸ عضو اتحادیه اروپا را بسیار سخت ارزیابی کرده و در بخش دیگری از این گفتگو خاطر نشان کرد که در حال حاضر ما می خواهیم در هر موضوعی یک موضع مشترک پیدا کنیم و سریعا نیروی خود را از دست رفته می یابیم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه در ده سال آینده منطقه یورو متفاوت از امروز خواهد بود در بخش دیگری از سخنانش به مناسبات بین آمریکا و اروپا اشاره کرده و گفت: ما در اروپا یک نسلی را داریم که با اعتراضات علیه جنگهای عراق و افغانستان بزرگ شده اند و در آمریکا نسلی را داریم که کمتر ریشه های اروپایی دارند، در چنین شرایطی خطر جدایی و بیگانگی بین آمریکا و اروپا وجود دارد.

وی در بخش پایانی این گفتگو ایده تجارت آزاد با آمریکا را یک قرارداد سودمند برای هر دو طرف و در عین حال سخت ارزیابی کرده که می تواند تحت تاثیر انتخابات در اروپا و شرایط سیاسی در آمریکا قرار گیرد.