پرویز سروری دبیر کل جمعیت رهپویان درباره شرایط انتقاد و نحوه برخورد دولت با منتقدین اظهارداشت: مردم در مقابل صبر و بردباری سران قدرت در برابر نقد های منتقدین تعلق خاطر بیشتری نسبت به دولت خواهند داشت.

وی افزود: دولتمردان به جای سرکوب منتقدان خود زمینه را برای طرح نقد های سازنده مهیا کنند تا انتقاد از حالت تخریبی خارج و روشی اصلاح گرایانه داشته باشد و درصدد رفع ضعف های دولت استفاده  شود.

سروری تصریح کرد: اگر دولتها به جای صبر و تأمل در برابر نقدها حالت تهاجمی بگیرند و هر انتقادی را مغرضانه و تخریبی بدانند موجب خارج شدن کشور از مسیر رشد و پیشرفت می شود.

دبیر کل جمعیت رهپویان با بیان اینکه دولتمردان باید بدانند که چاپلوسان درباره نحوه عملکرد آنها اطلاعات اشتباهی می‌دهند، ادامه داد: چاپلوسان با چرب زبانی های بی حاصل باعث می‌شوند که مسئولین خطاهای احتمالی خود را ادامه داده و کشور را از مسیر بالندگی خارج کنند.

وی با تاکید بر اینکه دولتمردان باید بدانند کشور علاوه بر چاپلوسان به منتقدان دلسوز که در تحقق اهداف دولت کمک می‌کنند نیاز دارد، ادامه داد: رسانه ها نیز باید در بیان نقد های خود نسبت به دولت آزاد باشند و برای انتقادهای سازنده خود مورد تشویق دولتی ها قرار بگیرند.

سروری ادامه داد: دولتمردان باید بدانند که نبود منتقدان باعث می شود آنها حقایق را نبینند چرا که نقد یک عنصر موثر در اصلاح امور و پیشرفت  کشور است و برای جبران نواقص کارکردی مسئولین تلنگریست.