پرویز سروری دبیرکل  جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه همواره  قدرت در ایران جابجا می‌شود به نوعی که تقسیم قدرت بین اصولگرایان و اصلاح طلبان دوره‌ای بوده است، اظهار داشت: اصولگرایان توانسته‌اند 12 سال به طور مداوم اعتماد مردم را به سوی خود جلب کنند و اکنون نیز در دوره‌ای قرار داریم که مردم به اصلاح‌طلبان اقبال بیشتری نشان می‌دهند که این یک فرایند سیاسی در کشور به شمار می‌رود.

سروری بیان داشت: در تمامی دوره‌های انتخابات ریاست جمهوری رئیس جمهور تک دوره‌ای نداشته‌ایم به این دلیل که برداشت مردم این است که باید به یک رئیس جمهور حتی با یک کارنامه ناموفق، فرصت بیشتری ارائه داد تا بتواند وعده‌ها و اهداف خود را عملی کند و البته در هیچ دوره‌ای مشاهده نشده که در یک انتخابات میان دوره‌ای ریاست جمهوری رقیب جبهه مخالف بتواند آرای 16 میلیون نفر از مردم کشور را به سوی خود جلب کند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: این روند از طرف جریان اصولگرا با برآیندی که در طی انتخابات طی کرده توانسته است که به موفقیت بزرگی دست یابد و با یک گزینه نهایی وارد انتخابات شود چیزی که تقریبا قبل از آن و در دوره‌های قبل غیرممکن به نظر می‌رسید.

وی ادامه داد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب توانست با یک هدف و برنام ریزی مدون این مسئله را به نتیجه برساند و بنده فکر می‌کنم با توجه به انتخابات گذشته این مسئله یک امتیاز بزرگ برای اصول گرایان به حساب می‌آید.

سروری افزود: در شوراهای شهر نیز حدود 14 سال مردم فرمان مدیریت شهر را به دست اصول گرایان سپردند و اکنون باید دید که آیا اصلاح طلبان می‌توانند روند رو به رشدی که اصولگرایان در شهر تهران داشتند را ادامه بدهند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بنده فکر می‌کنم که فراز و فرودهای سیاسی در جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده دموکراسی در کشور است و اگر قرار بود یک جریان خاص اداره کشور را به صورت مستمر در دست بگیرد و دیگر انتخابات معنایی نداشت و جریان سیاسی به مانند دوران شاهنشاهی برمی‌گشت.

وی بیان داشت: رقابت در ایران یک رقابت موثر و مفید است و مردم هرچند وقت یک بار احساس می‌کنند که باید یک تغییری در روند اداره کشور ایجاد کنند و این به هیچ عنوان به معنای شکست جناحی خاص تلقی نمی‌شود و یک خاصیت سیاسی است و فکر می‌کنم اگر چهار سال اداره کشور در دست اصلاح طلبان قرار گیرد و کارنامه آنها بتواند با کارنامه اصولگرایان رقابت کند آن وقت می‌توان در مورد پیروزی و یا شکست اصولگرایان اظهارنظر بیشتری کرد.

سروری ادامه داد: اصلاح طلبان در یک دوره در اداره شهر تهران شکست خورده‌اند و اعتماد مردم را از دست داده اند و معتقدم این بار با موجی که از انتخابات ریاست جمهوری به فضای حاکم بر انتخابات شورای شهر انتقال یافته است باعث شد مردم یک نگاه سیاسی به این مسئله داشته باشند و ما نیز برای نظر مردم احترام قائلیم و امیدواریم که این لیست بتواند به استمرار فعالیت‌های مثبتی که در 14 سال گذشته در تهران صورت گرفته ادامه دهد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: البته معتقدم که اصول گرایان نیز باید آسیب شناسی بیشتر و دقیقی انجام بدهند و بتوانند برای انتخابات بعدی روند را به گذشته برگردانند روندی که بتواند رضایت و اطمینان مردم را جلب کند.