حمله تروریستی در تهران با پیامی از سوی گروهک تروریستی داعش و به شهادت رساندن عده ای از هموطنان بی گناه و مجروحیت ده ها تن از شهروندان در حالی پایان یافت که بهت و حیرت نه تنها ایران بلکه تمام جهان را از این حادثه تروریستی در خود فرو برد.

هرچند عوامل تروریستی درصدد حمله به صحن مجلس وکشتار نمایندگان مردم بودند اما هوشیاری و حضور مقتدرانه نیروهای سپاه، بسیج و نیروی انتظامی مانعی بزرگ پیش روی تروریست ها شد.

امروز نه تنها مردم تهران بلکه تمام ایران طعم ناامنی را در چند ساعت تجربه کردند؛ 17 خردادماه 96 بهترین زمان برای درک اوج هنر فداکاری و ازخودگذشتگی مدافعان حرمی است که از جان خود می گذرند تا امنیت ایران حفظ شود.

مردم دریافتند کسانی که منتقد حضور مدافعان حرم در آن سوی مرزها هستند نه از سر دلسوزی برای مردم بلکه به دنبال اهداف جناحی و حزبی خود حرف می زنند.

گفتگوی پایگاه خبری پارس با عشرت شایق، کارشناس مسائل سیاسی به تبیین اهمیت اقتدار نظامی ایران و حضور مدافعان حرم در پاسداری از مرزهای ایران اسلامی اشاره دارد.

عشرت شایق با اشاره به توئیت وزیر امورخارجه عربستان در خصوص ایجاد ناامنی درایران گفت: دنیای استکبار به هیچ وجه قادر به تحمل امنیت در ایران  اسلامی نیست چراکه از حاکمیت توانمند و مقتدر ایران عصبانی است و از سیاست های خردمندانه رهبر معظم انقلاب در هراس است. بی شک امنیت ایران برگرفته از تحقق شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، قانون اساسی جامع  و ولایتمداری مردم در اطاعت از ولی فقیه است. حوادث تروریستی امروز ایران و مسائلی که در هفته های اخیر در منطقه مشاهده شده محصول حضور آقای ترامپ در عربستان و فروش تسلیحات نظامی به این کشور برای تداوم آتش افروزی و ناامنی منطقه است. اینکه وزیر امورخارجه عربستان در توئیت خود اعلام می کند ایران آبستن درگیری‌ها و ناامنی خواهدشد نشان می دهد عملیات تروریستی تهران از قبل پیش بینی شده است.

شایق با بیان اینکه منتقدان دهه شصت باید از شرمنده امنیت مردم باشند گفت: متاسفانه سلطه جهانی از هر ابزاری برای تخریب جمهوری اسلامی استفاده می کند واین در حالی است که برخی در داخل ابزار و عروسک خیمه شب بازی دشمن شده اند.آنهایی که در جریان انتخابات حوادث دهه شصت و دفاع مقدس را

 

زیر سوال بردند امروز در برابر افکار عمومی باید خجالت زده باشند چراکه تا دیروز بعثی ها و منافقین در کشور خونریزی می کردند و امروز داعش در پی کشتار مردم ایران برآمده است.

 وی در این باره  افزود: هر چند دولت در چهار سال گذشته غیر از رفتارهای انفعالی و ارعابی موضع گیری خاصی در برابر گستاخی های دشمن نداشته است اما نیروهای جهادی و دفاعی کشور امروز نشان دادند با تدبیر وکیاست خود مانع افزایش حملات انتحاری وتروریستی در کشور شده اند. علی رغم اینکه دولت ادعا می کند سایه جنگ را از سر ملت ایران برداشته اما در حادثه تروریستی تهران این سربازان گمنام امام زمان علیه السلام بودند که تا پای جان برای دفاع از وطن و هموطنان ایستادگی کردند. در حادثه تهران نیروهای حفاظت سپاه نشان دادند موضع گیری سیاسی ندارند و همانند اصلاح طلبان عمل نمی کنند. نیروهای سپاه، بسیج وارتش علی رغم اینکه اصلاح طلبان به آنها توهین کرده و می کنند دست روی دست نگذاشتند و آنها را در این امر تنها رها نکردند که ما به جناح شما کاری نداریم! سربازان گمنام امام زمان یک بار دیگر نشان دادند که آنها برای پاسداری از ایران و ایرانی به این مساله توجه ندارند که مجلس دست کدام جناح سیاسی است و تصمیم گیری آنها برخلاف اصلاح طلبان حزبی و جناحی نیست.

شایق با انتقاد از موضع گیری‌های اصلاح طلبان در جریان انتخابات گفت: بی شک اگر نیروهای نظامی کشور همانند اصلاح طلبان گروکشی می کردند و کار را سیاسی می کردند باید منتظر حامیان ربنای آقای شجریان می بودیم یا حضور هنرمندانی که در انتخابات معیشت و نان مردم را به سخره گرفتند تا شاید آنها از مردم در برابر تروریست ها حمایت و حفاظت کنند!

شایق افزود: موضع گیری‌های اصلاح طلبان روح دلیرمردان سپاه و بسیج را جریحه دار کرده و قلب این عزیزان با رگبار تهمت و حرفهای دشمن‌پسند آنها مجروح شده بود. به عبارت بهتر این دلیرمردان جانباز جنگ نرم دشمن هستند اما با تعهد وعشق به اسلام ومیهن و شهادت طلبی توطئه های تروریست ها را خنثی کرده و امنیت را به شهر بازگرداندند.

این کارشناس سیاسی خطاب به منتقدان مدافعان حرم گفت: امروز امنیت کشور مدیون خون شهدای مدافع حرم است. بی شک در پاسخ کسانی چون آقای کرباسچی که از حضور مدافعان حرم در آن سوی مرزها انتقاد می کرد باید گفت لطفا حضور ناوهای جنگی آمریکا در خلیج فارس و ایجاد پایگاه های هوایی و حضور نیروهای نظامی این کشور را نیز در منطقه جویا شوید که ماجرا از چه قرار است؟ آمریکا از هزاران کیلومتر آن طرف تر به دنبال حفظ منافع خود در منطقه است این در حالی است که ما به دلیل حفاظت از مرزهای خود و درگیر نشدن شهرهایمان در جنگ ها مورد انتقاد سیاسیون داخلی قرار می گیریم!!

 

وی با فراخوانی از نیروهای اصلاح طلب در حفاظت از مردم کشور اضافه کرد: حضور مقتدرانه و شجاعانه نیروهای سپاه و بسیج که مدافعان امنیت کشور هستند و به نوعی مرغ عزا وعروسی شده اند! به همه کسانی که ادعا می کنند دیگر دوران امام حسین تمام شده و شهادت طلبی را به سخره می گیرند و از مدافعان حرم بدگویی می کنند نشان داد که حضور نیروهای جهادی و عاشورایی حافظ امنیت کشور است نه دنیا مداران زبونی که خواسته یا ناخواسته درصدد تقدیم کشور به دشمنان هستند. از امروز به بعد کسانی که ادعا می‌کردند نیازی به حضور مستشاری ایران در سوریه وعراق نیست لطفا خود به میدان عمل بیایند و از مردم محافظت کنند.

شایق افزود: جا دارد که دولتمردان و هم حزبی هایشان از مردم بابت مواضع ضدانقلابی خود پوزش بطلبند؛ آنهایی که فریاد جلاد جلاد راه انداخته بودند به مردم بگویند که دهه شصت مملو از منافقینی بود که همانند داعش جنایتکار و خونریز بودند و از همه نیروهای نظامی کشور بابت ثبات امنیت و استقرار آرامش تقدیر و تشکر کنند.

وی در پایان با توصیه به مسئولین گفت: امروز مردم شاهد حضور مردانی بودند که از خون و رگ و ریشه مدافعان حرم در میهن اسلامی هستند. برای نیروهای سپاه و بسیج و انتظامی فرقی نمی کند که  در راه دفاع از حرم حضرت زینب (س) یا حرم مطهر امام خمینی (ره) یا دفاع از جان و ناموس ملت جان دهند و شهید شوند. نیروهای انقلابی همانند مادر دلسوز فرزند خود هستند که این فرزند همانا انقلاب اسلامی وثبات امنیت و آرامش آن است. از این رو به همه مسئولین توصیه می کنم باب جدیدی از همدلی و  همبستگی ملی علیه تروریسم جهانی و سلطه جهانی باز کنند تا شاهد افزایش ثبات و ایمنی در جای جای ایران اسلامی باشیم.